Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 06:52

كشك بادمجان

كشك بادمجان

shooroshirin5

0 0

آسان

5 نفر

مواد مورد نیاز

بادمجان 500 گرم

نمك و فلفل به میزان لازم

روغن مخصوص سرخ كردن به میزان لازم

زردچوبه یك‌دوم قاشق چایخوری

پیازداغ 5 قاشق سوپخوری

كشك غلیظ 80 گرم

نعنا داغ 4 قاشق سوپخوری

سیرداغ 2 قاشق سوپخوری

گردوی آسیاب‌كرده 120 گرم (1 پیمانه)

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

پوست بادمجان‌ها را بگیرید و كلاهكش را جدا سازید. آن‌گاه بادمجان‌ها را از درازا نصف كنید، رویشان نمك بپاشید و 30 دقیقه كنار بگذارید. حالا بادمجان‌ها را با آب سرد بشوئید و روی هوله‌ی كاغذی آشپزخانه قرار دهید تا رطوبتش گرفته شود. سپس در تابه‌ی مناسبی، روغن بریزید و روی اجاق قرار دهید.

حالا بادمجان‌ها را در روغن سرخ كنید و روی هوله‌ی كاغذی آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافیش گرفته شود. اكنون بادمجان‌ها را در قابلمه‌ی مناسبی قرار دهید و 1 پیمانه آب، زردچوبه و 1 قاشق سوپخوری از پیازداغ به آن بیفزائید و بگذارید بپزد. حالا بادمجان را با قاشق چوبی هم بزنید تا له شود.

اینك كشك، نیمی از نعنا داغ، نیمی از پیازداغ، نیمی از سیرداغ، نیمی از گردو و فلفل را درون كشك بادمجان بریزید و مخلوط كنید. اكنون كشك بادمجان را برای پذیرائی، در ظرف مناسبی بكشید و با باقیمانده‌ی گردو، نعناداغ، پیازداغ و سیرداغ بیارائید.

 

برچسب ها: آشپزیآموزش آشپزیدستور غذاآموزش پخت كشك بادمجاندستور كشك بادمجانآَشپزی با بادمجانكشك بادمجان تعداد بازديد: 1609 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟