Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 04:08

ته‌چین شوید و لوبیای چشم بلبلی

ته‌چین شوید و لوبیای چشم بلبلی

shooroshirin3

0 0

متوسط

4 نفر

مواد مورد نیاز

لوبیا چشم‌بلبلی 250 گرم

 

برنج 4 پیمانه

 

گوشت بوقلمون به قطعات نازك خردكرده 400 گرم

 

نمك به میزان لازم

 

كره 50 گرم

 

زعفران حل‌كرده 2 قاشق چایخوری

 

زرده تخم‌مرغ 3 عدد

 

تخم‌ مرغ درسته 1 عدد

 

ماست 1 پیمانه

 

روغن مایع 160 میلی‌لیتر (دو سوم پیمانه)

 

شوید خردكرده 250 گرم

 

آب ‌مرغ یا بوقلمون  125 میلی‌لیتر (یك دوم پیمانه)

آشپزباشی- مرضیه فولادی

 

ابتدا لوبیا را پس از شستن، در آب‌گرم به مدت نیم ساعت بخیسانید. سپس بپزید و كنار بگذارید. برنج را مطابق دستورالعمل‌های گذشته، نسبتاً زنده آبكش كنید. حالا به گوشت نمك بزنید و نیم ساعت كنار بگذارید. در ماهیتابه مناسبی، كره را روی اجاق گرم كنید و قطعه‌های گوشت را در آن كاملاً تفت دهید.

در پایان، كمی زعفران روی گوشت‌ بپاشید. اینك در كاسه مناسبی، تخم‌مرغ‌ها و ماست را خوب مخلوط سازید. آن‌گاه روغن مایع و زعفران را بیفزائید و بزنید و با برنج مخلوط نمائید. ظرف نسوز مناسبی بردارید و با مقداری روغن مایع، كف و دیواره ظرف را چرب سازید. یك لایه از برنج زعفرانی را به ضخامت 2 سانتیمتر كف ظرف پهن كنید.

سپس شوید و لوبیا را با باقیمانده برنج مخلوط كنید. بوقلمون را روی لایه اول برنج بچینید. حالا باقیمانده برنج را در ظرف بریزید و با پشت قاشق بفشارید.

آب مرغ را روی برنج بریزید، روی ظرف را با فویل بپوشانید و در طبقه وسط فر، با دمای 180 درجه سانتیگراد، به مدت یك ساعت بپزید. آن‌گاه ته‌چین را در ظرف مناسبی برگردانید و اطرافش را با لوبیا بیارائید.

 

برچسب ها: آشپزیآموزش آشپزیته چینآشپزباشیمرضیه فولادیته چین لوبیاته چین شویدآشپزی با ته چین تعداد بازديد: 4026 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟