Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 18:37

تارتاتین سیب‌زمینی و پیاز

تارتاتین سیب‌زمینی و پیاز

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

كره سرد خردكرده 60 گرم

 

خمیر میل‌فوی (هزارلا) 450 گرم

 

پیاز ورقه‌ای خردكرده 4 عدد متوسط

 

سیب‌زمینی ورقه‌ای خردكرده 5 عدد كوچك

 

نمك و فلفل به میزان لازم

 

مواد لازم برای تهیه سس بالزامیك

 

سركه بالزامیك 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

 

شكر 1 پینچ

گروه آشپزی

 

5 عدد قالب تارتلت را به قطر 12 سانتیمتر با كره چرب كنید و كنار بگذارید. آن‌گاه خمیر را به ضخامت نیم‌سانتیمتر روی سطح آرد پاشیده، با وردنه باز كنید و با برشگر به قطر 10سانتیمتر دایره‌هائی از آن ببرید.

حالا روی خمیرها را با چنگال سوراخ كنید و در سینی دارای كاغذ روغنی بگذارید و به مدت 30 دقیقه در یخچال نگه‌دارید تا سرد شود.

اكنون در هر یك از قالب‌ها دو حلقه پیاز بگذارید و بعد سیب‌زمینی‌های ورقه‌ كرده را روی پیازها بچینید به گونه‌ای كه لبه ورقه‌های سیب‌زمینی قدری روی هم قرار بگیرند و كاملاً روی پیاز را بپوشاند.

سپس روی سیب‌زمینی‌ها نمك و فلفل بپاشید و خمیر سردشده را رویشان قرار دهید. اینك تارتاتین را در فر گرم كرده با دمای 220 درجه سانتیگراد بگذارید و به مدت تقریبی 20 دقیقه یا تا زمانیكه روی خمیر طلائی رنگ شود، بپزید.

آن‌گاه تارتاتین را روی ظرف مناسب پذیرائی برگردانید، رویشان سس بالزامیك بریزید و همچنان كه گرم است میل كنید.

روش تهیه سس بالزامیك: سركه بالزامیك و شكر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود. آن‌گاه آن را به مدت 4 دقیقه بجوشانید تا قدری غلیظ شود.

 

برچسب ها: تارتاتینآموزش تارتاتینتارتاتین سیب‌زمینیتارتاتین پیازانواع تارتاتینطرز تهیه تارتاتینمواد اولیه تارتاتین تعداد بازديد: 1295 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است