Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 19:19

مافین هویج و كدو

مافین هویج و كدو

shooroshirin1

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

تخم‌مرغ 2 عدد

 

كره نرم 125 گرم

 

پودر زنجفیل 1 قاشق چایخوری

 

آرد 150 گرم

 

بیكینگ‌پودر 1 قاشق چایخوری

 

نمك یك‌دوم قاشق چایخوری

 

كدو رنده كرده 1 عدد (حدود 60 گرم)

 

هویج پوست كنده و رنده كرده 1 عدد (حدود 60 گرم)

 

تخمه كدو یا آفتابگردان 2 قاشق سوپخوری

آشپزباشی- سحر سامانی

 

زرده‌های تخم‌مرغ، كره و زنجفیل را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ شود. آن‌گاه سفیده‌های تخم‌مرغ را در كاسه دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد.

سپس زرده‌های تخم‌مرغ را به سفیده‌های زده شده بیفزائید و به آرامی مخلوط كنید. حالا مخلوط  الك كرده آرد، بیكینگ‌پودر و نمك را در دو نوبت به مایه بیفزائید و بالیسك مخلوط كنید.

حالا كدو و هویج را بیفزائید و فقط در حد مخلوط كردن، هم بزنید. اینك قالب 6 تائی مافین-كوچك- را چرب كنید و آرد بپاشید و مایه فراهم كرده را به طور مساوی در آن بریزید به گونه‌ای كه یك‌سوم از سر هر قالب خالی بماند.

 حالا رویشان تخمه كدو یا آفتابگردان بپاشید. قالب را در سینی شیرینی‌پزی قرار دهید و به مدت تقریبی ده‌دقیقه در فر گرم كرده با دمای 190 درجه سانتیگراد بگذارید.

سپس دمای فر را به 160درجه سانتیگراد، كاهش دهید و مافین‌ها را به مدت تقریبی  20-25دقیقه بپزید. همینكه مافین‌ها طلائی‌رنگ شدند، آنها را از فر در‌آورید و برای پذیرائی در ظرف زیبائی بچینید و با گوجه‌فرنگی و سبزی بیارائید.

 

برچسب ها: آشپزی با کدومافینآشپزی با هویجآموزش مافینانواع مافینمافین هویجمافین كدوطرز تهیه مافینمواد اولیه مافین تعداد بازديد: 1234 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است