Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 08:37

وُل اُوان دلچسب ماهی

وُل اُوان دلچسب ماهی

shooroshirin1

0 0

سخت

6 نفر

مواد مورد نیاز

خمیر میل‌فوی(هزارلا) 1 واحد

 

زرده تخم‌مرغ 1 عدد

 

خامه ساده 1 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم میانی

 

كره 1 قاشق سوپخوری

 

پیاز ریز خردكرده 1 عدد متوسط

 

سیر له‌كرده 2 حبه

 

فیله ماهی (دلخواه) خردكرده  500 گرم

 

قارچ ورقه‌ای خردكرده  400 گرم

 

آبلیمو 1 قاشق سوپخوری

 

نمك، فلفل به میزان لازم

 

زعفران حلكرده 1 قاشق سوپخوری

 

جعفری ریزخردكرده 2 قاشق سوپخوری

 

سس مایونز  2 قاشق سوپخوری

 

سس فلفل تند 2 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم خمیر میل فوی (هزارلا)

 

آرد 540 گرم

 

نمك یك‌دوم قاشق چایخوری

 

كره نرم  50 گرم

 

آب یخ 430 میلی‌لیتر (حدود یك و سه‌چهارم پیمانه)

 

 

كره مخصوص خمیر هزارلا  400 گرم

 

آبلیمو 2 قاشق چایخوری

آشپزباشی- سحر سامانی

 

دو سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید، كاغذ را چرب كنید و رویش قدری آب بپاشید. آن‌گاه خمیر را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت تقریبی 3 میلی‌متر، باز كنید و 12 متوازی‌الاضلاع به اندازه 7×13 سانتیمتر، از آن ببرید. سپس نیمی از آنها را در سینی قرار دهید و لبه‌هایشان را با مخلوط زرده تخم‌مرغ و خامه مرطوب كنید. حالا شش متوازی‌الاضلاع باقیمانده را روی میز كار بگذارید و از وسط هر یك، متوازی‌الاضلاع كوچك‌تری ببرید.

اكنون متوازی‌الاضلاع‌‌های كوچكتر را در سینی دیگری قرار دهید، با چاقوی تیز خطوط شطرنجی رویشان ایجاد كنید و مخلوط زرده تخم‌مرغ و خامه بمالید. اینك متوازی‌الاضلاع‌های میان تهی را روی شش متوازی‌الاضلاع اول بگذارید.

حالا هر دو سینی را به مدت 30 دقیقه در یخچال نگه دارید و بعد ول اوان‌ها را به مدت تقریبی 15-20 دقیقه در فر گرم‌كرده با دمای 200 درجه سانتیگراد بپزید. همینكه ول‌اوان‌ها خنك شدند، آن‌ها را با مواد میانی پر كنید، متوازی‌الاضلاع‌های كوچك‌تر را به جای در ول اوان‌ روی مواد میانی بگذارید، با سس بیارائید و برای پذیرائی در دیس زیبائی بچینید.

روش تهیه مواد میانی: كره را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق قرار دهید تا آب شود و پیاز و سیر را در آن تفت دهید تا نرم شوند. آن‌گاه فیله ماهی، قارچ، آبلیمو، نمك، فلفل و زعفران را بیفزائید و تفت دهید تا ماهی بپزد.

حالا جعفری را به مواد فراهم كرده اضافه كنید و تابه را از روی حرارت بردارید. مواد میانی را همچنان كه گرم است، مصرف كنید.

روش تهیه خمیر میل‌فوی (هزارلا): آرد و نمك را در كاسه مناسبی الك كنید، كره را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. آن‌گاه آب را بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید.

حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده، خوب ورز دهید تا بافتش صاف و یكدست شود. سپس با چاقوی تیز، برشی به شكل + روی خمیر ایجاد كنید، رویش را بپوشانید و به مدت تقریبی 10 دقیقه استراحت دهید.

در این میان كره مخصوص را رنده كنید، آبلیمو را به آن بیفزائید و به شكل مكعب درآورید. خمیر را به شكل + باز كنید و كره را وسط آن بگذارید. اكنون خمیر را از چهار طرف روی كره تا بزنید و مانند بقچه ببندید.

سپس با وردنه، روی خمیر ضربه بزنید و باز كنید تا به شكل مستطیل بلندی درآید. خمیر را دور وردنه بپیچید و برگردانید. روی میز كار به میزان كافی آرد بپاشید تا خمیر به میز نچسبد! حالا خمیر را چهار لا تا بزنید، رویش را بپوشانید و ده دقیقه در یخچال نگه دارید. تا زدن خمیر را 4- 6 بار تكرار كنید تا كره به طور یكنواخت در لایه‌های خمیر قرار بگیرد.

 

برچسب ها: آشپزی با ماهیوُل اُوانآموزش وُل اُوانطرز تهیه وُل اُوانمواد اولیه وُل اُوانانواع وُل اُوان تعداد بازديد: 1297 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است