Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 15:13

پلوی‌ مخلوط در كدو‌حلوائی

پلوی‌ مخلوط در كدو‌حلوائی

shooroshirin6

0 0

متوسط

12 نفر

مواد مورد نیاز

برنج 500 گرم

اسفناج خرد كرده 1 كیلوگرم

قارچ ورقه‌ای خرد كرده 750 گرم

پیاز خرد كرده 1 عدد درشت

ساقه كرفس خرد كرده 1 پیمانه

سیر له كرده 9 حبه (3 قاشق سوپخوری)

مریم گلی خشك 3 قاشق چایخوری

آویشن 4 قاشق چایخوری

ذرت پخته 2 پیمانه

لوبیا چیتی پخته یك و یك دوم پیمانه

گردوی برشته و خرد كرده 120 گرم

نمك و فلفل به میزان لازم

كدو‌حلوائی 1 عدد (3-4 كیلوگرم)

روغن زیتون 60 میلی لیتر (یك چهارم پیمانه)

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

برنج و اسفناج را جدا‌جدا بپزید و در صافی بریزید. آن‌گاه اسفناج را بفشارید و آب اضافیش را كاملا بگیرید و همراه با برنج در ظرف مناسبی بریزید. حالا 2 قاشق سوپخوری روغن زیتون، در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید. قارچ، پیاز، كرفس، 4 قاشق چایخوری از سیر، 1 قاشق چایخوری از مریم گلی و 2 قاشق چایخوری از آویشن را بیفزائید و تفت دهید تا قارچ نرم شود.

اكنون ذرت و لوبیا را نیز درون تابه بریزید و 3 دقیقه، تفت دهید. آن‌گاه این مخلوط را به برنج و اسفناج بیفزائید. سپس گردو، نمك و فلفل را نیز به این مخلوط اضافه كنید. اینك برشی از سر كدو‌حلوائی بردارید و داخلش را خالی كنید. حالا روغن زیتون (60 میلی لیتر) را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق گرم كنید و باقیمانده سیر، آویشن و مریم گلی را در روغن تفت دهید.

اكنون با كمك قلم‌مو، این روغن معطر را درون كدو‌حلوائی بمالید. سپس داخل كدو را از مواد فراهم كرده پر كنید و قسمت برش خورده كدو را در جای خودش بگذارید. اینك كدوی پر كرده را در سینی دارای فویل قرار دهید و به مدت تقریبی دو تا دو نیم ساعت، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

 

برچسب ها: آشپزی با کدو حلواییپلوی‌ مخلوط در كدو‌حلوائیآموزش انواع پلوپلوی مخلوطکدو حلوایی تعداد بازديد: 1793 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است