Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 00:07

دَمپـرپنیر و بِیكن

دَمپـرپنیر و بِیكن

shooroshirin1

0 0

متوسط

4 نفر

مواد مورد نیاز

آرد 300 گرم

 

بیكینگ‌پودر  2 قاشق چایخوری

 

آویشن 1 قاشق چایخوری

 

كره خردكرده 30 گرم

 

شیر حدود 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

روغن مایع مخصوص سرخ كردنی 1 قاشق سوپخوری

 

 

مواد لازم میانی

 

روغن مایع 1 قاشق سوپخوری

 

پیاز ریز خردكرده 1 عدد كوچك

 

سیر له‌كرده 2 حبه

 

بیكن مرغ ریز خردكرده  2 ورق

 

قارچ ورقه‌ای خردكرده 80 گرم

 

پنیر چدار رنده كرده 80 گرم (دو‌سوم پیمانه)

 

جعفری خردكرده  2 قاشق سوپخوری

گروه آشپزی

 

در ظرف بزرگی آرد و بیكینگ‌پودر را الك كنید، آویشن و كره را به آن بیفزائید و با نوك انگشتان مخلوط كنید تا به شكل خرده نان درآید. آن‌گاه شیر را كم‌كم بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی حاصل شود.

 حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده اندكی ورز دهید تا صاف و یكدست شود. سپس خمیر را به 8 قسمت مساوی تقسیم كنید و هر قسمت را روی كاغذ روغنی، با وردنه به قطر 13 سانتیمتر باز كنید.

 اكنون مایه میانی را روی 4 عدد از خمیرها بریزید و پهن كنید. به گونه‌ای كه از اطراف خمیر یك سانتیمتر خالی بماند. حالا اطراف خمیر را با شیر مرطوب كنید و خمیر دیگری رویش بگذارید و لبه‌های دو خمیر را به هم بچسبانید.

 آن‌گاه روغن را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود و دو طرف دمپرها را در آن سرخ كنید تا طلائی رنگ شود.

روش تهیه مواد میانی: روغن را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. پیاز، سیر و بیكن را بیفزائید و تفت دهید تا پیاز نرم شود. آن‌گاه قارچ را اضافه كنید و تفت دهید تا قارچ بپزد.

حالا مخلوط فراهم‌كرده را روی كاغذ هوله‌ای آشپزخانه بریزید تا روغن اضافیش گرفته شود. اكنون این مخلوط را در ظرف مناسبی بریزید، پنیر و جعفری را بیفزائید و مخلوط كنید.

 

برچسب ها: دَمپـرپنیردَمپـربِیكنانواع دَمپـرطرز تهیه دَمپـرپنیرمواد اولیه دَمپـرپنیرآموزش دَمپردَمپـر تعداد بازديد: 1466 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است