Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 21:24

لازانیای لقمه‌ای

لازانیای لقمه‌ای

shooroshirin1

0 0

آسان

6 نفر

مواد مورد نیاز

ورق لازانیا 400 گرم

 

روغن مایع 2 قاشق سوپخوری

 

پیاز ریز خرد كرده 1 عدد متوسط

 

گوشت چرخكرده 400 گرم

 

قارچ ریز خرد كرده  5-6 عدد متوسط

 

فلفل دلمه‌ای ریز خرد كرده 1 عدد كوچك

 

گوجه‌فرنگی پوره كرده 2 عدد

 

نمك و فلفل به میزان لازم

 

پودر ارگانو 1 قاشق چایخوری

 

سس مایونز حدود یك چهارم پیمانه

 

پنیر ورقه‌ای  6 عدد

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- مریم امیری

 

ورقه‌های لازانیا را در قابلمه‌ حاوی آب جوش و نمك بپزید تا قدری نرم شود. حالا آنها را با آب سرد آبكشی كنید و روی هوله‌ كاغذی آشپزخانه خشك كنید.

برای تهیه‌ مایه‌ میانی؛ روغن را در تابه‌ مناسبی بریزید و روی حرارت اجاق گرم كنید. پیاز را بیفزائید و تفت دهید تا سبك شود. اكنون گوشت چرخكرده را بیفزائید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر كند.

قارچ و فلفل دلمه‌ای را به گوشت اضافه كنید و تفت دهید. حالا گوجه‌فرنگی، نمك، فلفل و ارگانو را بیفزائید و سس را روی حرارت ملایم بپزید تا آب اضافیش تبخیر شود. سس را كنار بگذارید تا خنك شود.

اینك هر بار دو ورق لازانیا را به شكل + روی هم قرار دهید و قدری از مواد میانی وسط آن بگذارید و لازانیا را مثل بقچه تا كنید. روی لقمه‌ها سس مایونز بمالید و پنیر روی آن قرار دهید. لقمه‌های لازانیا را در ظرف نسوز چربكرده‌ای بچینید و به مدت 15-20 دقیقه در فر گرم كرده با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد قرار دهید تا پنیر آب شود و طلائی رنگ گردد.

 

برچسب ها: لازانیااواع لازانیالازانیای لقمه‌ایمواد اولیه لازانیاآشپزی با لازانیاطرز تهیه لازانیای لقمه‌ای تعداد بازديد: 1543 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است