Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 06:00

پای سیب‌زمینی به سبك فرانسوی

پای سیب‌زمینی به سبك فرانسوی

shooroshirin3

0 0

متوسط

7 نفر

مواد مورد نیاز

خمیر هزارلا (میل فوی)  750 گرم

سیب‌زمینی پوست كنده  750 گرم

خامه صبحانه 170 میلی‌لیتر (حدود سه‌چهارم پیمانه)

پیاز ریز خرد كرده  75 گرم

سیر ریز خرد كرده   3 حبه

جوز هندی رنده كرده  یك دوم قاشق چایخوری

نمك 1 قاشق چایخوری

زرده تخم مرغ  3 عدد

سبزی معطر خرد كرده  1 قاشق چایخوری(جعفری، پیازچه و  ترخون)

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

خمیر را روی سطح آرد پاشیده، باز كنید و دو دایره 25 و 28 سانتیمتری، از آن ببرید. آن‌گاه خمیر كوچك‌تر را در سینی چربكرده شیرینی‌پزی بگذارید. حالا سیب زمینی‌ها را به ورقه‌های نازك، ببرید و در قابلمه حاوی آب و نمك بپزید تا فقط اندكی نرم شود. سپس آن‌ها را در صافی بریزید و خشك نمائید.

اینك سیب زمینی‌ها را در ظرف مناسبی بریزید و نیمی از خامه، پیاز، سیر، جوز هندی، نمك و قدری فلفل به آن بیفزائید و مخلوط كنید. اكنون سیب‌زمینی را روی خمیر بچینید به گونه‌ای كه از لبه خمیر، دو ونیم سانتیمتر، خالی بماند. سپس یكی از زرده‌های تخم‌مرغ را با 1 قاشق چایخوری آب سرد مخلوط كنید و روی لبه خمیر بمالید.

آن‌گاه خمیر بزرگ‌تر را روی سیب‌زمینی بگذارید و دو لبه خمیر را به هم بچسبانید. حال آن را 20 دقیقه، در یخچال نگه دارید. سپس فر را با دمای 200درجه سانتیگراد گرم كنید. و روی پای را با مخلوط زرده تخم‌مرغ و آب  زرین سازید. اینك با چاقوی تیز، برش‌های سطحی و با فاصله‌های منظم از مركز خمیر به سمت لبه‌های آن،  ایجاد كنید و در قسمت مركز خمیر نیز، دایره‌ای به قطر تقریبی دوونیم سانتیمتر، علامت گذاری نمائید.

اكنون پای را 20-25 دقیقه، در فر بپزید. سپس دمای فر را به 160 درجه سانتیگراد كاهش دهید و پای را با فویل بپوشانید و 10 دقیقه دیگر، آن را بپزید تا سیب‌زمینی‌ بپزد. حالا باقیمانده خامه را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت گرم كنید. و تابه را از روی حرارت بردارید. آن‌گاه باقیمانده زرده‌های تخم‌مرغ، سبزی معطر و یك چهارم قاشق چایخوری نمك به خامه بیفزائید و مخلوط كنید.

پای را از فر درآورید و دوباره دمای فر را به 200 درجه سانتیگراد افزایش دهید. اكنون دایره وسط پای را بردارید و به آرامی، با قاشق چایخوری  بین سیب زمینی‌ها و نان پای، جا باز كنید. سپس مخلوط خامه را كم‌كم درون این حفره بریزید و سینی را به آرامی، تكان دهید تا سس به همه جای پای، به طور یكسان برسد. اینك پای را با فویل بپوشانید و در فر بگذارید و 10 دقیقه دیگر آن را بپزید.  

 

برچسب ها: پای سیب‌زمینی به سبك فرانسویپاي به سبك فرانسويآشپزي به سبك فرانسويمواد لازم پاي فرانسويآموزش پاي فرانسوي تعداد بازديد: 1364 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين غذا چيست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است