Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:24

پاستا با سس گوجه فرنگی و كوفته مرغ

پاستا با سس گوجه فرنگی و كوفته مرغ

shooroshirin1

0 0

متوسط

4 نفر

مواد مورد نیاز

روغن مایع حدود 3 قاشق سوپخوری

 

پیاز خرد كرده 2 عدد متوسط

 

مرغ چرخكرده  500 گرم

 

پنیر پارمسان رنده كرده 40 گرم

 

جوز هندی رنده كرده یك چهارم قاشق چایخوری

 

تخم مرغ 1عدد

 

آرد سوخاری 100گرم

 

نمك و فلفل سیاه  به میزان لازم

 

سیر له كرده 1 حبه

 

آب مرغ 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

پوره‌ گوجه‌فرنگی 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

اسپاگتی 400 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی –ایران كوهستانی

 

فر را با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و تابه‌ مناسبی را روی اجاق قرار دهید. آن‌گاه روغن را در تابه بریزید و نیمی از پیاز را در آن سرخ كنید.

اكنون پیاز سرخكرده را در كاسه‌ مناسبی بریزید، مرغ، پنیر پارمسان، جوز هندی، تخم‌مرغ، آرد سوخاری، نمك و فلفل را به آن بیفزائید و خوب مخلوط كنید. سپس از این مخلوط، كوفته قلقلی بسازید و آنها را در روغن تفت دهید تا طلائی‌رنگ شوند.

حالا كوفته قلقلی‌ها را در ظرف نسوزی بچینید و باقیمانده‌ی پیاز خرد كرده، قدری روغن، سیر، آب مرغ و پوره‌ گوجه‌فرنگی را به آن بیفزائید. سپس روی ظرف را با فویل بپوشانید و 30 دقیقه در فر قرار دهید.

اینك پاستا پخته را برای پذیرائی در ظرف مناسبی بریزید، كوفته‌ قلقلی‌ها و سس گوجه‌فرنگی را به آن بیفزائید و اندكی پنیر پارمسان رنده كرده رویش بپاشید.

یادآوری: برای پختن اسپاگتی؛ در قابلمه‌ مناسبی آب بریزید و بجوشانید. قدری نمك به آن بیفزائید. پاستا را اضافه كنید و بجوشانید. در قابلمه را بگذارید و 8 دقیقه صبر كنید تا پاستا بپزد. پاستا را آبكشی كنید و گرم مصرف نمائید.

 

برچسب ها: پاستاانواع پاستاپاستا با سس گوجهپاستا با کوفته مرغپاستا گوجه فرنگیآشپزی با پاستاروش تهیه پاستا تعداد بازديد: 1490 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟