Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 6 مرداد 1403 - 04:09

دلمه بادمجان با پنير فتا

دلمه بادمجان با پنير فتا

shooroshirin5

0 0

متوسط

6 نفر

مواد مورد نیاز

كدو سبز 1 عدد درشت

بادمجان 4 عدد درشت

روغن زیتون 4 قاشق چایخوری

پنیر فتای خرد كرده 180 گرم

ریحان خرد كرده 30 گرم

نمك و فلفل به میزان لازم

فلفل دلمه‌ای قرمز، پوست كنده 250 گرم

برگ نعنا برای تزئین به میزان لازم

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

كدو را با رنده‌ی مخصوص، به نوارهای باریك و بلند ببرید و در ظرف مناسبی قرار دهید. آن‌گاه رویشان آب جوش بریزید، روی ظرف را بپوشانید و چند دقیقه كنار بگذارید. سپس كدو را با آب سرد آبكشی كنید و خشك نمائید. اینك شش ظرف نسوز را به گنجایش 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه) با سلیفون بپوشانید به گونه‌ای كه سلیفون، حدود 5 سانتیمتر از لبه‌ی قالب بلندتر باشد.

حالا بادمجان‌ها را از درازا ببرید و در ظرف مناسبی بریزید. 2 قاشق چایخوری روغن زیتون به آن بیفزائید و دو طرف بادمجان‌ها را در تابه‌ی گریل، روی حرارت متوسط سرخ كنید و كنار بگذارید تا خنك شوند. اكنون پنیر فتا، باقیمانده‌ی روغن زیتون، ریحان، نمك و فلفل را در كاسه‌ی مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

حالا كف و دیواره‌ی ظرف‌ها را با ورقه‌های بادمجان بپوشانید و به اندازه‌ی 1 قاشق چایخوری سرپر از مایه‌ی پنیری را درون بادمجان‌ها بریزید و با پشت قاشق بفشارید. به گونه‌ای كه ضخامت آن یك سانتیمتر باشد. حالا یك برش فلفل دلمه‌ای روی این مایه بگذارید و دوباره یك قاشق چایخوری از مایه‌ی پنیری، رویش بریزید و صاف كنید.

اكنون ورقه‌های كدو را روی آن بچینید و بادمجان‌های بیرون مانده از ظرف را روی هم تا كنید. سپس با سلیفون روی بادمجان را بپوشانید. اینك ظرف‌ها را در سینی بچینید و دست‌كم 3 ساعت در یخچال نگه دارید. حالا بادمجان‌های پركرده را برای پذیرائی، در ظرف مناسبی قرار دهید و با نعنا بیارائید.

یادآوری: برای گرفتن پوست فلفل دلمه‌ای؛ رویش روغن زیتون بمالید و در سینی نسوز دارای فویل بچینید. آن‌گاه سینی را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد بگذارید و به مدت تقریبی 45 دقیقه، در فر نگه دارید تا پوستش بسوزد و سیاه شود! حالا فلفل دلمه‌ای را چند دقیقه، در كیسه‌ی نایلونی قرار دهید و به راحتی پوستش را بگیرید.

 

برچسب ها: آشپزی مللآموزش آشپزیآموزش دلمهدلمه بادمجان با پنير فتاانواع دلمهدلمه بادمجاندستور تهیه دلمه تعداد بازديد: 1509 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟