Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 14:46

ناكی سیب‌زمینی با سس گوجه‌فرنگی

ناكی سیب‌زمینی با سس گوجه‌فرنگی

shooroshirin3

0 0

متوسط

4 نفر

مواد مورد نیاز

سیب زمینی  2 عدد

آرد سفید  125 گرم

آرد سبوسدار  60 گرم

نمك و فلفل  به میزان لازم

تخم مرغ1 عدد

پنیر پارمسان رنده كرده  به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه سس گوجه فرنگی برشته

گوجه فرنگی مینیاتوری  200 گرم

سیر ورقه‌ای خرد كرده  3 حبه

روغن زیتون 4 قاشق سوپخوری

نمك و فلفل به میزان لازم

برگ ریحان  به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

سیب‌زمینی‌ها را بپزید، پوره كنید و در ظرف مناسبی بریزید. آن‌گاه هر دو آرد و نمك و فلفل را به سیب‌زمینی بیفزائید و تخم‌مرغ را رویش بشكنید. حالا به كمك چنگال، تخم‌مرغ را به خورد آرد و سیب زمینی بدهید. سپس خمیر را با دست ورز دهید تا یكدست و نرم شود.

چنانچه خمیر؛ بیش از حد چسبنده بود، آرد بیشتری به آن بیفزائید. اكنون خمیر را به شكل نوار بلند و لوله‌ای شكلی درآورید و تكه‌های كوچكی به شكل بالشتك، از آن ببرید. سپس اندكی آرد رویشان بپاشید تا به هم نچسبند و 30 دقیقه در فریزر قرار دهید. قابلمه بزرگی را از آب پر كنید، قدری نمك به آن بیفزائید و روی حرارت بجوشانید.

حالا ناكی  را با كمك صافی، حدود 2 دقیقه در آب و نمك بپزید. اكنون ناكی را برای پذیرائی در ظرف مناسبی بریزید و با سس گوجه فرنگی و پنیر پارمسان  میل كنید.

 

برچسب ها: آشپزي با سيب زمينيناكی سیب‌زمینی با سس گوجه‌فرنگیآموزش ناكيتهيه ناكيمواد لازم ناكي سيب زميني تعداد بازديد: 2446 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين غذا چيست؟