Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 10:11

خوراك كدوی سبز و ماهی

خوراك كدوی سبز و ماهی

shooroshirin6

0 0

متوسط

2 نفر

مواد مورد نیاز

فیله ماهی سمن 2 تكه

نمك و فلفل به میزان لازم

ادویه ماهی 2-3 قاشق سوپخوری

روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری

كدوی سبز 1 عدد درست

لیمو‌ترش حلقه‌ای خرد كرده 1 عدد متوسط

پاستای پخته 200 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

ماهی را در مخلوط نمك، فلفل و ادویه بغلتانید و 30 دقیقه در یخچال نگه دارید. آن‌گاه روغن زیتون را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق داغ كنید. سپس دو طرف ماهی را در روغن برشته كنید. حالا كدو را از درازا به ورقه‌های نازك برش دهید و بخار‌پز كنید.

اینك یك ورق كاغذ روغنی، روی میز‌كار قرار دهید و ورقه‌های كدو را روی آن بچینید. اكنون ماهی را روی كدو بگذارید و حلقه‌های لیمو را روی ماهی قرار دهید. آن‌گاه كدو را به شكل ضربدری روی ماهی تا كنید. سپس دو طرف كاغذ روغنی را روی آن برگردانید و خوراك را در ظرف نسوزی قرار دهید.

حالا آن را به مدت تقریبی 15 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید. اكنون پاستای پخته را در ظرف مناسبی بریزید و خوراك كدو و ماهی را با دقت از كاغذ روغنی جدا كنید و روی پاستا قرار دهید. 

یادآوری: برای تهیه ادویه ماهی؛ 2 قاشق سوپخوری ریحان خشك را همراه با 2قاشق سوپخوری شوید خشك، 2 قاشق سوپخوری پودر پیاز، 1 قاشق سوپخوری پودر سیر، 1 قاشق چایخوری تخم كرفس كوبیده، 1 قاشق چایخوری ارگانو، یك چهارم قاشق چایخوری پوست لیموی خشك كوبیده و قدری فلفل سیاه مخلوط كنید و در شیشه مناسبی بریزید. بهتر است ادویه را در یخچال نگه دارید.

 

برچسب ها: آموزش خوراک ماهیخوراك كدوی سبز و ماهیآموزش خوراک کدو سبزروش تهیه خوراکانواع خوراک تعداد بازديد: 2876 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است