Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 16:11

شكلات نارگيلي

شكلات نارگيلي

shooroshirin

0 0

متوسط

15 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي 15 عدد

شكلات سفيد ...............200 گرم

پودر شكر.............. 60 گرم

پودر نارگيل............. 180 گرم

خامه‌ي ساده..............100 ميلي‌ليتر

كره‌ي آبكرده.............40 گرم

شكلات سفيد آبكرده............. 50 گرم

ترافل مرواريد براي تزئين............ 50 عدد

آشپزباشی - افسانه ظروفي:

روش تهیه

شكلات سفيد را به روش بن‌ماري آب كنيد و در سيني 18× 28 سانتيمتري داراي كاغذ روغني بريزيد و صبر كنيد شكلات ببندد. آن‌گاه با برشگر به قطر 5 سانتيمتر دايره‌هائي از شكلات ببريد و مركز آن را با برشگر كوچك‌تري خالي كنيد. براي اين كار لازم است برشگر را قدري گرم كنيد تا شكلات نشكند! حالا پودر شكر و پودر نارگيل را با هم مخلوط كنيد و خامه، كره و شكلات آبكرده را به آن بيفزائيد و هم بزنيد تا مواد خمير شود. اكنون خمير فراهم‌كرده را در كيسه‌ي مخصوص شيريني‌پزي داراي ماسوره‌ي ساده به قطر يك سانتيمتر، بريزيد و روي حلقه‌هاي شكلاتي قدري از آن بگذاريد و با ترافل بيارائيد.

 

خواص  نارگیل

نارگیل یک میوه مطلق به درخت نخل کوکوس است، صد ها گونه نارگیل در سرتاسر هند یافت میشود و طعم آن با توجه به قلیایی بودن خاک متفاوت است.قسمت بیرونی آن سبز رنگ است و زمانی که میرسد قهوه ای میشود و زیر پوسته سختی که دارد گوشتی سفید رنگ وجود دارد. نارگیل به عنوان ناریال در هند، تنکای در تامیل، کاریکین در مالایالام و ناریکلیا در بنگالی شناخته میشود. نارگیل تازه حاوی آب شیرین است که برای سلامتی بسیار مفید می باشد و همچنین یک ماده سالمی است که می‌تواند حتی به عنوان یک غذا مورد استفاده قرار بگیرد.

برچسب ها: شکلاتشكلات نارگيليطرز تهیه شكلات نارگيلي تعداد بازديد: 721 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟