Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 04:09

نان خرمائی

نان خرمائی

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

روغن حیوانی مرغوب 200 گرم

 

آرد 500 گرم

 

بیكینگ‌پودر یك‌دوم قاشق چایخوری

 

گلاب 2 قاشق سوپخوری

 

زعفران حلكرده‌ غلیظ 1 قاشق چایخوری

 

خرما 300 گرم

 

گردوی آسیاب كرده 50 گرم

 

گردوی خرد كرده 40 گرم

 

زرده‌ تخم‌مرغ همزده  1 عدد

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- سحر سامانی

 

روغن را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط الك كرده‌ آرد و بیكینگ‌را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. اكنون گلاب و زعفران را نیز بیفزائید و خوب هم بزنید تا خمیر نرم و یكدستی حاصل شود. سپس خمیر را در كاسه‌ تمیزی قرار دهید و 2- 5/2 ساعت در دمای محیط نگه دارید.

در این میان هسته‌های خرما را در آورید و خرما را به كمك دستگاه غذاساز پوره كنید. حالا گردوی آسیاب كرده را به پوره‌ خرما بیفزائید و مخلوط سازید. اینك هر بار به اندازه‌ گردو از خمیر فراهم كرده بردارید و به شكل توپ در آورید. سپس روی آن را تخت كنید و قدری از مخلوط خرما و گردو در وسط خمیر بگذارید و دوباره آن را به شكل توپ در آورید.

حالا روی هر یك از توپ‌های خمیر یك تكه گردو بگذارید و آنها را با فاصله از یكدیگر، در سینی شیرینی‌پزی دارای كاغذ روغنی بچینید. آن‌گاه روی نان‌های خرمائی، زرده‌ تخم‌مرغ بمالید و به مدت تقریبی 15-20 دقیقه در فر گرم كرده با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد، بپزید. اینك نان‌های خرمائی را برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی بچینید.

 

برچسب ها: ناننان خرمائیروش تهيه نان خرمائیآموزش نان خرمائیمواد لازم نان خرمائیشيريني با خرما تعداد بازديد: 1666 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين شيريني چيست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است