Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 07:29

دونات نوتلا

دونات نوتلا

shooroshirin

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای حدود 18 عدد

شیر 125 میلی لیتر (یک‌دوم پیمانه)

نوتلا دو قاشق سوپخوري

پودر کاکائو(الک کرده)  ١قاشق سوپخوري

تخم مرغ  ۲ عدد

شكر 100گرم

آرد 150 گرم

بیکینگ پودر  یک قاشق چايخوري

روغن مايع  110میلی لیتر  (یک دوم پیمانه سرخالی)

مواد لازم برای تهیه کرم گاناش

شكلات تلخ ١٠٠ گرم

خامه صبحانه ١٥٠ گرم

آشپزباشی - عارفه ابن الرضا

فر را با دماي ١٨٠ درجه سانتيگراد گرم كنيد و قالب دونات را چرب نمائید آن‌گاه شیر،‌ نوتلا و پودر کاکائو را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا نوتلا و پودر کاکائو در شیر حل شود.

سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. حالا تخم‌مرغ‌ها و شکر را با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و سبک شود و بعد مخلوط شیر را به آن بیفزائید و هم بزنید.

اکنون مخلوط الک‌کرده آرد و بیکینگ‌پودر را همراه با روغن به مایه فراهم کرده افزوده و مخلوط سازید. اینک مایه حاصل را در قالب دونات بریزید و مراقب باشید که حدود یک‌سوم از سر قالب‌ها خالی بماند!

آن‌گاه قالب را درسینی شیرینی‌پزی بگذارید و دونات‌ها را به مدت تقریبی 20 دقیقه در فر بپزید. همینکه دونات‌ها خنک شدند، رویشان را با کرم گاناش بیارائید.

روش تهیه کرم گاناش:

شکلات را به روش بن‌ماری آب کنید و خامه را گرم نمائید. آن‌گاه خامه را به شکلات افزوده و مخلوط سازید تا کرم صاف و یکدستی حاصل شود.

برچسب ها: طرز تهیه دوناتآشپزباشیعارفه ابن الرضادونات نوتلاانواع دسر ها و شیرین ها ی خوشمزه با نوتلا تعداد بازديد: 1444 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است