Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 11:55

ماکارون فرانسوی

ماکارون فرانسوی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 6 عدد

بادام آسیاب کرده  75 گرم

پودر شکر 115 گرم

آرد ذرت 10 گرم

سفیده تخم‌مرغ 2 عدد

شکر دانه ریز 50 گرم

اسانس وانیل یک‌دوم قاشق چایخوری

کرم پنیر به میزان لازم

رزبری به میزان لازم

آشپزباشی - افسانه ظروفی

بادام، پودر شکر الک کرده و آرد ذرت را در کاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را 15 ثانیه روشن کنید. آن‌گاه این مخلوط را الک کنید.

سپس سفیده تخم‌مرغ‌ها را (بهتر است به دمای محیط رسیده باشند) با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد.

حالا شکر را کم کم به آن بیفزائید و به همزدن ادامه دهید تا مرنگ یکدست و براقی حاصل شود. اکنون وانیل را درون مرنگ بریزید و بعد مخلوط آرد را در سه نوبت به مرنگ بیفزائید و با لیسک مخلوط کنید.

مایه فراهم کرده ماکارون را روی صفحه سلیکونی مخصوص ماکارون، به قطر 7 سانتیمتر بریزید و زیر آن چند ضربه بزنید تا چنانچه هوایی در میه ماکارون مانده باشد، خارج شود.

آن‌گاه ماکارون را نیم ساعت در دمای محیط نگه دارید و بعد به مدت تقریبی 15 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 150 درجه سانتیگراد بپزید.

مراقب باشید که دمای فر زیاد نباشد! همینکه ماکارون کاملا خنک شده هر دو عدد را با کرم پنیر و رزبری روی هم قرار دهید و برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی بچینید.

یادآوری: برای تهیه کرم پنیر 150 گرم پنیر ماسکارپونه را همراه با 75 گرم پودر شکر و یک‌چهارم قاشق چایخوری اسانس وانیل مخصوص کنید و با همزن برقی قدری بزنید تا صاف و یکدست شود.

آن‌گاه 100 گرم خامه قنادی فرم گرفته را به آن بیفزائید و مخلوط کنید. حالا یک قاشق چایخوری پوست لیموی رنده کرده به آن افزوده و هم بزنید.

برچسب ها: انواع ماکارونشیرینی فرانسویآشپزباشیافسانه ظروفیماکارونهای خوشمزهماکارون فرانسویشیرینی های خوشمزه و تازهماکارون های زیبا تعداد بازديد: 1898 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است