Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 11:21

بیسكویت انجیر

بیسكویت انجیر

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

كره 60 گرم

 

شكر قهوه‌ای 200 گرم

 

تخم‌مرغ 2 عدد

 

اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری

 

پنیر خامه‌ای 120 گرم

 

آرد 450 گرم

 

بیكینگ‌پودر 1 قاشق چایخوری

 

نمك یك‌دوم قاشق چایخوری

 

مواد لازم میانی

 

انجیر خشك خرد كرده 240 گرم

 

آب پرتقال 180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه)

 

شكر 100 گرم

 

كره 1 قاشق سوپخوری

 

آرد 1 قاشق سوپخوری

 

پوست پرتقال رنده كرده 1 قاشق سوپخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- مژگان فرهنگ

 

فر را با دمای 180‌ درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه كره و شكر قهوه‌ای را با همزن برقی بزنید تا كاملاً صاف و یكدست شود و تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی بیفزائید و مخلوط كنید.

سپس وانیل و پنیر خامه‌ای را اضافه كنید و با همزن برقی بزنید تا مایه صاف و یكدست شود. حالا مخلوط آرد، بیكینگ‌پودر و نمك را به مایه‌ فراهم كرده بیفزائید تا خمیر مناسبی به دست آید.

حالا خمیر را در كیسه‌ نایلونی قرار دهید و 1 ساعت در یخچال نگه دارید. اكنون خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به ضخامت 3 میلیمتر و به اندازه‌ 30×40 سانتیمتر، باز كنید و مواد میانی را رویش بریزید و صاف كنید.

اینك خمیر را از درازا رول كنید و دوباره به مدت 1 ساعت در یخچال نگه دارید. آن‌گاه با چاقوی تیز، خمیر رول كرده را به عرض 1 سانتیمتر ببرید، در سینی بچینید و با پودر پسته بیارائید.

حالا سینی را در فر بگذارید و به مدت 12 دقیقه یا تا زمانیكه اطراف شیرینی طلائی رنگ‌ شود، بپزید. اكنون شیرینی را برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی بچینید.

روش تهیه‌ مواد میانی: انجیر، آب پرتقال، شكر، كره و آرد را در كاسه‌ مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از 10 دقیقه، آن را از روی حرارت بردارید و پوست پرتقال را اضافه كنید و بگذارید كاملا خنك شود.

یادآوری: در صورت تمایل می‌توانید روی شیرینی را با مخلوط یك عدد زرده‌ تخم‌مرغ و 1 قاشق سوپخوری خامه زرین كنید و سپس در فر قرار دهید.

 

برچسب ها: روش تهيه بيسكويتمواد لازم بيسكويتبيسكويتآموزش بيسكويتبیسكویت انجیرتهيه بيسكويت انجير تعداد بازديد: 2104 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين شيريني چيست؟