Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:49

شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

پودر مایه‌خمیر  10 گرم

 

شكر  60 گرم

 

آب ولرم یك‌سوم پیمانه (80 میلی‌لیتر)

 

شیر  یك و یك‌سوم پیمانه (330 میلی‌لیتر)

 

تخم‌مرغ  3 عدد

 

كره ذوب كرده 100 گرم

 

نمك یك‌دوم قاشق چایخوری

 

آرد نان حدود 700 گرم

 

كره میانی خمیر 500 گرم

 

كرم پاتیسیر به میزان لازم

 

زرده تخم‌مرغ 3 عدد

آشپزباشی

 

پودر مایه خمیر، یك قاشق سوپخوری از شكر و آب ولرم را در كاسه كوچكی بریزید، روی آن را بپوشانید و به مدت 10 دقیقه در جای گرم نگه دارید تا مایه خمیر فعال شود. آن گاه شیر، باقیمانده شكر، تخم‌مرغ‌ها، كره، نمك، مایه‌خمیر فعال‌شده و آرد را در كاسه دیگری بریزید و مخلوط كنید تا خمیری حاصل شود.

سپس خمیر را روی سطح آردپاشی شده ورز دهید تا صاف و یكدست شود. حالا روی خمیر برشی به شكل بعلاوه (+) ایجاد كنید، روی آن را بپوشانید و 10 دقیقه كنار بگذارید. اینك كره میانی را رنده كنید تا بافتش صاف و یكدست شود و آن را به شكل مكعب درآورید. اكنون خمیر را از هر طرف، به كمك وردنه باز كنید و كره را در مركزش بگذارید.

چهار طرف خمیر را روی كره تا كنید و به شكل بقچه ببندید. آن گاه روی خمیر وردنه بكشید و آن را به شكل مستطیل درآورد. دقت كنید كه كره از خمیر خارج نشود! سپس خمیر را چهارلا تا كنید و در حدود 10 دقیقه استراحت دهید. تا زدن خمیر را چهار بار تكرار كنید تا كره در لابه‌لای خمیر حركت كند.

حالا خمیر را با وردنه، به ضخامت تقریبی نیم سانتیمتر باز كنید و به اندازه‌های مختلف ببرید. قدری كرم وسط هر یك از برش‌ها بگذارید و تا كنید. خمیرها را در سینی چربكرده، با فاصله بچینید و روی آن را بپوشانید و صبر كنید تا حجمشان دو برابر شود. اكنون رویشان زرده تخم‌مرغ بمالید و در فر (تاون) گرم‌شده با دمای 230 درجه سانتیگراد، به مدت 10 دقیقه قرار دهید.

بعد دمای فر(تاون) را به 180 درجه سانتیگراد كاهش دهید و 15 دقیقه دیگر شیرینی را بپزید. همچنین، می‌توانید انواع مارمالاد، میوه و كرم‌های دیگر را به جای كرم پاتیسیر مصرف كنید. گفتنی است كه شیرینی دانماركی، یكی از پرطرفدارترین شیرینی‌هاست و خوردن آن همراه با یك فنجان چای، بسیار لذت‌بخش خواهد بود!

در پایان، با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما همراهان صمیمی و همیشگی، در ادامه كلاس شیرینی‌پزی همچنان با ما باشید.

 

برچسب ها: شیرینیآموزش شیرینیدانمارکیآشپزباشیشیرینی دانمارکیروش تهیه شیرینی دانمارکیمواد لازم شیرینی دانمارکیتهیه شیرینی دانمارکی تعداد بازديد: 2074 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است