Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 12:43

جعبه شكلات

جعبه شكلات

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

كيك اسفنجي به قطر 23 سانت...................... 1 عدد

خامة فرم گرفته................. 300 گرم

شكلات شيري..................500 گرم

زرورق شكلاتي 2 برگ.......................ترافل40 عدد

روش‌تهیه

ابتدا كيك را از ارتفاع برش داده و ميان لايه‌ها را خامه بماليد. شكلات شيري را ذوب كنيد. ارتفاع كيك را اندازه گرفته و زرورق را به اندازه 2 سانت بلندتر از ارتفاع برش دهيد، محيط كيك را نيز اندازه گرفته شكلات را به صورت يك لاية نازك روي زرورق بريزيد. بهتر است براي پوشش محيط كيك آن را به 2 قسمت تقسيم كنيد تا كار چسباندن شكلات به ديواره آسان‌تر و مرتب‌تر انجام پذيرد. زرورق را در دماي محيط كنار بگذاريد تا زماني كه شكلات ببندد. يعني زرورق بعد از بلند كردن كاملاً انعطاف داشته باشد.

زرورق را دور كيك بچسبانيد و كيك را به مدت 30 دقيقه در يخچال قرار دهيد. سپس آن را از يخچال خارج كرده زرورق را از كيك جدا كنيد. در اين مدت طرح زرورق كاملاً روي شكلات باقي خواهد ماند. ترافل‌ها را روي كيك بچينيد. يك تكه طلق طرح را به شكل دايره به قطر 23 سانت برش داده شكلات شيري را روي آن بريزيد و كنار بگذاريد تا كاملاً بسته شود. اين تكه شكلات براي در جعبه استفاده مي‌شود.

براي درست كردن پاپيون روي در كيك كافي است زرورق را به مستطيل 4 در 12 سانت برش داده شكلات ذوب شده روي آن بريزيد. بعد از نيم بند شدن دو طرف آن را به هم چسبانده و بطور ايستاده قرار دهيد و در يخچال بگذاريد تا طرح زرورق روي شكلات‌ها بيفتد. بعد از بسته شدن كاملاً زرورق را از شكلات جدا كرده و روي در جعبه به شكل مرتب با شكلات اضافه بچسبانيد و در جعبه را طوري روي ترافل‌ها قرار دهيد تا ترافل‌ها ديده شوند. كيك براي مصرف آماده است.

 

نكته:

1ـ براي سرو كردن اين كيك ابتدا ترافل را به تعداد مهمان‌ها داخل بشقاب چيده سپس با يك چاقوي داغ (چاقو را داخل آب جوش فرو كنيد) كيك را برش دهيد تا به راحتي شكلات روي ديواره برش بخورد. هر تكه از كيك را كنار ترافل داخل بشقاب‌ها قرار دهيد.

2ـ در صورت در در دسترس نبودن زرورق‌هاي شكلات، شما مي‌توانيد از طلق‌هاي ساده براي اين كار استفاده كنيد.

برچسب ها: جعبه شكلاتطرز تهیه جعبه شكلات تعداد بازديد: 351 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟