Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 06:26

پودینگ ماست و لیمو و پرتقال

پودینگ ماست و لیمو و پرتقال

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای پودینگ لیمو:  

آب لیموترش تازه.............. 150میلی لیتر

شکر................... 125 گرم

ورق ژلاتین..................چهار و نیم عدد

ماست تازه..................150 میلی‌لیتر(پرچرب)

خامه‌ی فرم گرفته....................300 گرم

رنگ خوراکی زرد...........................یک تا 2 قطره

اسانس لیمو.....................یک تا 2 قطره

 

برای لایه‌ی پرتقالی:

آب پرتقال...................سه‌چهارم پیمانه

شکر..................3 قاشق سوپخوری

پودر ژلاتین.....................یک و نیم قاشق چایخوری

رنگ نارنجی خوراکی........................یک قطره

اسانس پرتقالیک تا...................... 2 قطره

 

روش‌تهیه

مرحله‌ی اول- طرز تهیه پودینگ پرتقال:

 برای تهیه‌ی لایه‌ی پرتقالی، شکر و پودر ژلاتین را در کاسه‌ای مخلوط کرده و آب پرتقال را روی آن بریزید. این مایه را در مایکروویو یا روی بخار آب قرار دهید تا پودر ژلاتین حل شود. در آخر رنگ خوراکی و اسانس را افزوده و مایه‌ی ژله را کف قالب بریزید و در یخچال قرار دهید تا کاملاً بسته شود. در مرحله‌ی بعد پودینگ لیمو را تهیه کرده و روی این لایه بریزید.                   

مرحله‌ی دوم- طرز تهیه پودینگ لیمو:

ورق‌های ژلاتین را در یک کاسه‌ی آب سرد قرار دهید تا نرم شوند. آب لیموترش و شکر را در شیرجوش کوچکی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شده ولی نجوشد و شکر در آن حل شود. سپس ورق‌های ژلاتین را از آب بیرون آورده و با دست خوب فشار دهید تا آب آن گرفته شود و به مخلوط آبلیمو و شکر بیفزایید. مخلوط را با همزن یا قاشق هم بزنید تا ژلاتین حل شود. این مایه را کنار بگذارید تا سرد شود و سپس ماست را بیفزایید. این مایه را در یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد ولی سفت نشود. 100 گرم از خامه را برای تزیین کنار گذاشته و بقیه‌ی خامه را همراه رنگ و اسانس داخل دسر بریزید و هم بزنید تا یک‌دست شود. دسر را داخل قالب بریزید و به مدت 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً ببندد. سپس قالب را یک لحظه در آب ولرم فرو کرده و دسر را برگردانید. برای تزیین، خامه را در قیف بریزید و به سلیقه‌ی خود کرم را تزیین کنید و از برش‌های پرتقال و لیمو برای تزیین استفاده کنید. این دسر نمونه ای از روش کار با ورق ژلاتین در دسر‌هایی است که از آب میوه طبیعی و یا آب میوه همراه مواد دیگر استفاده شده است. برای تزیین دور پودینگ، 100 گرم شکلات سفید را ذوب کنید و روی ورقه‌ای شکلاتی طرح‌دار بریزید و اجازه دهید کمی خودش را بگیرد. سپس قالب زده و شکلات را مدتی در یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شود. سپس شکل‌ها را از شکلات جدا کرده و دور دسر بچسبانید. چون دسر بعد از برگرداندن از قالب هنوز مرطوب است شکلات‌ها به راحتی به آن می‌چسبد.

نکته:

این دسر بسیار لذیذ است و در تابستان و زمستان مورد مصرف دارد.  به جای لایه‌ی پرتقالی می‌توانید از آب انواع میوه‌های فصل و توت‌فرنگی، آلبالو،‌ انگور و ... استفاده کنید.

برچسب ها: دسرپودینگطرز تهیه پودینگپودینگ ماست و لیمو و پرتقال تعداد بازديد: 627 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟