Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 15:22

سوفلۀ شکلات

سوفلۀ شکلات

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای10 نفر

شیر 460 میلی لیتر

زرده تخم مرغ 4عدد

شکر 50 گرم

نشاسته ذرت 1 قاشق سوپخوری

شکلات شیری خرد کرده 150 گرم

پودر ژلاتین1 قاشق سوپخوری

آب سرد 60 میلی لیتر (یک‌چهارم پیمانه)

خامة فرم گرفته 120 گرم

سفیده تخم مرغ 6 عدد

آشپزباشی - مریم امیری

10 ظرف مناسب سوفله را بردارید و دیواره خارجی آنها را با فویل بپوشانید. به گونه‌ای که دیواره بلند برای ظرف ایجاد شود. آ‌ن‌گاه داخل ظرف سوفله و فویل را اندکی چرب کنید.

حالا شیر را بجوشانید و زرده تخم‌مرغ‌ها، شکر و نشاسته ذرت را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا زرده‌ها کمرنگ و غلیظ شوند.

سپس این مخلوط را به آرامی به شیر داغ بیفزائید و پیوسته هم بزنید. مراقب باشید که مایه نجوشد!

اکنون ظرف را از روی حرارت بردارید و شکلات را به مایه فراهم کرده بیفزائید و مخلوط کنید تا شکلات حل شود.

اکنون پودر ژلاتین را روی آب سرد بپاشید و روی بخار آب جوش قرار دهید تا ژلاتین شفاف شود. سپس آن را درون مایه سوفله بریزید.

حالا خامه را نیز افزوده و مخلوط کنید. آن‌گاه سفیده تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و بعد آن را به آرامی به سوفله بیفزائید و با لیسک مخلوط کنید.

اینک سوفله را در ظرف‌های مخصوص بریزید و دست‌‌کم 6 ساعت در یخچال نگه دارید تا ببندد. هنگام مصرف، فویل را به آرامی باز کنید و سوفله را با شکلات رنده کرده بیارائید.

برچسب ها: سوفلهآشپزباشیمریم امیریدسر خوشمزهدسر فرانسویسوفله شکلاتمواد لازم برای تهیه سوفله شکلاتطرز تهیه سوفله شکلات تعداد بازديد: 1713 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟