Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 10:17

دسر شير عسلی سه رنگ

دسر شير عسلی سه رنگ

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 8 عدد

شيرعسلی يك قوطی (حدود 400 گرم)

شير 250 میلیليتر (يك پيمانه)

زرده تخم‌مرغ 6 عدد

شكر 120 گرم

پودر ژلاتين 4 قاشق چايخوری

آب 60 میلیليتر (يك چهارم پيمانه)

خامه صبحانه 300 گرم

اسانس وانيل يك‌چهارم قاشق چايخوری

قهوه فوری (آسياب كرده) 2 قاشق چايخوری

پودر كاكائو 2 قاشق سوپخوری

ماهنامه آشپزباشی - افسانه ظروفی

شيرعسلی و شير را در ظرف مناسبی بريزيد و روی حرارت ملايم قرار دهيد تا به دمای جوش برسد. آن‌گاه بلافاصله ظرف را از روی حرارت برداريد و كنار بگذاريد.

حالا زرده تخم‌مرغ‌ها را همراه با شكر، با همزن برقي بزنيد تا كمرنگ و غليظ شود. سپس مخلوط شيرعسلی و شير را به آن بيفزائيد. اكنون اين مخلوط را روی حرارت ملايم بگذاريد و پيوسته هم بزنيد تا قدری غليظ شود.

مراقب باشيد كه نجوشد! اينك ظرف را از روی حرارت برداريد، رويش را بپوشانيد و كنار بگذاريد. آن‌گاه ژلاتين را روی آب بپاشيد و همينكه به شكل اسفنج درآمد، آن را به روش بن‌ماری (حرارت بخار آب جوش) حل كنيد.

 حالا محلول ژلاتين را به مایه فراهم كرده بيفزائيد و مخلوط كنيد. سپس آن را كنار بگذاريد تا كاملاً خنك شود. اكنون خامه را به مايه افزوده و مخلوط نمائيد.

آن‌گاه كرم فراهم كرده را به سه قسمت مساوی تقسيم كنيد و آنها را در سه كاسه بريزيد. اينك به یکی از آنها اسانس وانيل، به قسمت ديگر، قهوه و به قسمت باقيمانده، پودر كاكائو بيفزائيد.

حالا رينگ‌های مخصوص دسر را به قطر تقریبی 8 سانتيمتر روی سینی دارای كاغذ روغنی بگذاريد و كرم‌ها را به ترتيب در آنها بريزيد.

مراقب باشيد كه قبل از نيم‌بند شدن كرم اول، لايه بعدی را به آن اضافه نكنيد! زيرا با هم مخلوط میشوند! سپس كرم را يك شب در يخچال نگه داريد و بعد آنها را از قالب در آوريد و براي پذيرائي در ظرف زيبا و مناسبی بچينيد، در صورت دلخواه، میتوانيد روی دسر را با كرم گاناش و برگ‌های شكلاتی بيارائيد.

برچسب ها: انواع دسرآشپزباشیافسانه ظروفیدسر شیر عسلیدسر سه رنگ تعداد بازديد: 4421 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟