Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:10

فرنی سه رنگ با مغز و كشمش

فرنی سه رنگ با مغز و كشمش

shooroshirin5

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

آرد ذرت 120 گرم

 

شیر 2 لیتر

 

شكر قهوه‌ای 200 گرم

 

گلاب 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

 

هل سبز یا سفید سائیده یك‌دوم قاشق چایخوری

 

زعفران حل‌كرده 3 قاشق سوپخوری

 

پودر قهوه 1 قاشق سوپخوری

 

مغز تخمه‌ی آفتابگردان 2 قاشق سوپخوری

 

كشمش بی‌دانه 2 قاشق سوپخوری

 

كنجد 2 قاشق سوپخوری

آشپزباشی- معصومه عیوضی

 

ابتدا آرد ذرت را در شیر سرد حل كنید تا كاملاً مخلوط شود. آن‌گاه شكر را بیفزائید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس آن را پیوسته هم بزنید تا غلیظ شود. حالا گلاب و هل را بیفزائید و مخلوط كنید.

اكنون فرنی را سه قسمت كنید و یك بخش از آن را در ظرف مناسبی بریزید و صبر كنید تا خنك شود و ببندد. اینك به بخش دیگر آن زعفران بیفزائید و قسمت سوم را با پودر قهوه طعم‌دار كنید. روی فرنی را با مغزها، كشمش و كنجد بیارائید و میل كنید.

یادآوری: می‌توانید از تركیب مغزها، كشمش و كنجد داخل فرنی‌ هم استفاده كنید.

نكات خواندنی

اصولاً اكثر گیاهان و میوه‌ها حاوی ویتامین‌ها، املاح و فیتواستروژن (استروژن‌های گیاهی) هستند كه همه‌‌ی این عوامل از جمله ویتامین D، ملح كلسیم و فیتواستروژن‌ها در جلوگیری از پوكی استخوان نقش اساسی دارند، اما درصد این مواد در همه گیاهان یكسان و بالا نمی‌باشد و بنابراین بعضی گیاهان اثرات قابل توجهی دارند.

در بین گیاهان زیتون، روغن زیتون، دانه و روغن كتان و خشكبار مثل پسته، بادام، بادام زمینی، گردو و فندق دارای اهمیت هستند، اما یكی از گیاهانی كه به طور اختصاصی در تنظیم هورمون زنانه بسیار مؤثر است و در جلوگیری از پوكی استخوان تأثیر بسزائی دارد، گیاه پنج انگشت می‌باشد كه به صورت قطره و قرص در داروخانه‌ها عرضه می‌گردد از دیگر مواد طبیعی مهم در جلوگیری از پوكی استخوان لبنیات می‌باشد كه مصرف هر روز آن به همه و به خصوص خانم‌ها توصیه می‌گردد.

 

برچسب ها: انواع دسرآموزش دسرفرنی سه رنگآموزش فرنیانواع فرنیفرنی رنگیفرنی تعداد بازديد: 1845 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟