Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 19:06

پاناكُتای لیمو

پاناكُتای لیمو

shooroshirin

0 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 8 نفر

خامة‌ صبحانه.............. 1 لیتر (4 پیمانه)

شكر............ 165 گرم

پودر ژلاتین.................3 قاشق چایخوری

پوست لیموی رنده كرده...............1 قاشق چایخوری

آبلیموی تازه............ 2 قاشق سوپخوری

وانیلین...............یك‌چهارم قاشق چایخوری

آشپزباشی – افسانه ظروفی :

 

روش تهیه

8 فنجان نشكن یا 8 شیشة دردار مناسب را به گنجایش تقریبی هر یك 160 میلی‌لیتر، چرب كنید و كنار بگذارید. آن‌گاه خامه را در ظرف مناسبی بریزید و شكر را به آن بیفزائید و هم بزنید. سپس پودرژلاتین را رویش بپاشید و ظرف را روی حرارت قرار دهید. حالا پاناكتا را پیوسته هم بزنید تا شكر و ژلاتین در خامه حل شوند ولی مراقب باشید كه مایة پاناكتا نجوشد! اكنون مایة فراهم كرده را صاف كنید و پوست لیمو، آبلیمو و وانیلین را به آن بیفزائید و هم بزنید. اینك پاناكتا را در فنجان یا شیشه بریزید و یك شب در یخچال نگه دارید تا كاملا ببندد و آمادة مصرف شود.

 

 

یادآوری

در صورت دلخواه می‌توانید پاناكتا را با انواع میوه میل كنید.

 

خواص لیمو

لیمو زرد، گاهی سبز است و بی شک مطلوب ترین میوه از یک درخت همیشه سبز که در اصل در آسیا یافت می شود ؛ کل میوه، با پالپ آن، آبش، پوستش و مزه اش، برای آشپزی و همچنین اهداف غیر آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. آب لیمو اغلب برای لیموناد و سایر نوشیدنی های لیمویی استفاده می شود که طعم و خوشمزگی اش غیرقابل انکار است. هنگامی که بحث ارزش تغذیه ای لیمو پیش می آید، آب لیمو حاوی 6درصد اسید سیتریک است که طعم آن را ترش کرده و حاوی ویتامین C، کلسیم، فولات، ویتامین b5، b3، b1 و b2، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی و همچنین شکر، کربوهیدرات، فیبر غذایی، چربی و پروتئین است به همین دلیل لیمو به عنوان یک میوه معجزه آسا محسوب می شود ؛ اجازه دهید تا در این بخش از سلامت نمناک مزایای خوردن لیمو برای پوست، مو و سلامتی را بررسی کنیم.

برچسب ها: دسرپاناکتاپاناکتا لیموییطرز تهیه پاناکوتا لیموییطرز تهیه پاناکوتا تعداد بازديد: 636 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است