Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 04:11

گَلِت آلو سياه

گَلِت آلو سياه

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم  برای 6 نفر

آرد ٣٧٥ گرم

نمك 1قاشق چایخوری

شكر ١ قاشق چایخوری

كره سرد (خرد کرده)  ٢٢٥ گرم

آب يخ حدود 60 میلی‌لیتر (یک‌چهارم پیمانه)

بادام پوست گرفته و برشته کرده  ١٠٠ گرم

شكر  ٣٥ گرم + ٢ قاشق سوپخوری

آرد 1 قاشق سوپخوری

آلوی سياه هسته گرفته و برش خورده  ٦ عدد

خامه صبحانه  ١ - ٢ قاشق سوپخوری

آشپزباشی - محیا ربیعی

آرد، نمک و شکر را در کاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد با هم مخلوط شوند. آن‌گاه کره را بیفزائید و مخلوط کنید تا مواد به شکل خرده نان در آید.

سپس آب یخ را کم کم به آن افزوده و مخلوط کنید. تا مواد خمیر شود. چنانچه خمیر خشک بود، آب بیشتری به آن بیفزائید تا خمیر نرم و یکدستی حاصل شود.

حالا خمیر را در کیسه نایلونی بگذارید و 1 ساعت در یخچال نگه دارید. اکنون خمیر را روی سطح آرد پاشیده به شکل بیضی و به اندازه تقریبی 20 در 30 سانتیمتر باز کنید.

خمیر را روی کاغذ روغنی قرار دهید و در سینی شیرینی‌پزی بگذارید. اینک بادام، 35 گرم از شکر و آرد را در کاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا بادام پودر شود.

آن‌گاه این مخلوط را روی خمیر بریزید و مراقب باشید که دو سانتیمتر از لبه‌های خمیر خالی بماند!

حالا آلوها را مطابق شکل روی مایه بادامی بچینید و لبه‌های خمیر را تا کنید به گونه‌ایکه یک لبه 2-3 سانتیمتری دورتادور گَلِت ایجاد شود.

سپس روی گلت را بپوشانید و یک ساعت در یخچال نگه دارید. اکنون روی لبه‌های خمیر خامه صبحانه بماید و باقیمانده شکر را رویش بپاشید.

حالا گلت را به مدت تقریبی یک ساعت یا تا زمانیکه لبه‌های خمیر طلائی رنگ شود، در فر بپزید.

برچسب ها: آشپزباشیمحیا ربیعیدسرهای خوشمزهدسرهای مدرنگلتگلت آلو سیاهدسر با آلو سیاهدسرهای جدید تعداد بازديد: 2088 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟