Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:32

اسلایس هلو و خامه

اسلایس هلو  و  خامه

shooroshirin

0 0

متوسط

40 دقیقه

20 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای حدود 20 برش

کره................150 گرم

شکر ............... 115 گرم

وانیلین .............. یک چهارم قاشق چایخوری

تخم‌مرغ  .................... 3 عدد

آرد  ...............115 گرم

بیکینگ پودر................. 1 قاشق چایخوری

پودر نارگیل  ..............45 گرم

شیر............... 125 میلی‌لیتر ( یک دوم پیمانه)

پودر هل...............  1 قاشق چایخوری

خامه  .............   300 گرم

کمپوت هلو.............  500 گرم

شکر اضافی..............  55گرم

 

آشپزباشی - مریم امیری:

روش تهیه

قالبی را به اندازة 20×25 سانتیمتر چرب کنید و فر را با دمای 190 درجة سانتیگراد گرم نمائید. آن‌گاه کره، شکر و وانیلین را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. سپس تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی بیفزایید و به هم زدن ادامه دهید. حالا مخلوط آرد، بیکینگ پودر و پودر نارگیل را همراه با شیر به طور یک در میان درون مایه بریزید و با لیسک هم بزنید. اکنون مایة فراهم کرده را درون قالب بریزید و رویش را صاف کنید.  آن‌گاه قالب را در فر بگذارید و پایة اسلایس را به مدت تقریبی 15 دقیقه بپزید و بعد بگذارید خنک شود. اینک پودر هل ر ا با خامه مخلوط کنید و آن را به آرامی روی پایة خنک شدة اسلایس  بریزید و صاف کنید. حالا برش‌های هلو ر ا روی خامه بچینید، شکر (اضافی) را روی هلو بپاشید و اسلایس هلو را به مدت تقریبی 30 -40 دقیقه در فر بپزید. اسلایس هلو را در قالب خنک کنید و بعد به اندازة دلخواهتان برش دهید و برای پذیرائی در ظرف مناسبی بچینید.

 

نکته

شیرینی به خوراکی اطلاق می‌گردد که ماده اصلی آن شکر، پودر قند یاقندهای مصنوعی باشد و در تعریف، آنقدر گسترده است که شکلات ها را هم در بر می گیرد. در اغلب شیرینی‌ها، علاوه بر ماده شیرین کننده، آرد و تخم مرغ ماده اصلی بشمارمی‌آیند. شیرینی‌ها گونه های مختلفی دارند.یکی از این گونه‌ها، اسلایس‌ها هستند. این نوع شیرینی معمولاً دارای دو لایه زیرین و رویین می‌باشد که لایه زیرین ترکیبی از آرد است و لایه رویین یا ترکیبی از آرد یا  هر ماده دیگری می تواند باشد که به رویه ظاهری زیبا و در عین حال پوک و خوش طعم بدهد. لازم به ذکر است که اسلایس‌ها قطعات مربعی و یا مستطیلی کوچکی هستند که از برش قطعات بزرگ‌تر حاصل می شوند.

 

خواص  هلو

هلو یک میوه ی فوق العاده مفید برای سلامت و زیبایی پوست است و می تواند یک لاغر کننده باشد. روده ها و دستگاه گوارش هم با مصرف هلو به نوعی پاکسازی می شوند. باورها بر این است که هلو ابتدا در چین کشف شده است و همچنین بزرگترین تولید کننده هلو است و پس از آن، ایتالیا در رتبه دوم قرار دارد ؛ ظاهر این میوه شبیه به یک سیب کوچک است و به طور کلی بیضی شکل است و 7 تا 10 سانتیمتر قطر و 130 گرم وزن دارد.

برچسب ها: دسردسر با هلواسلایس هلو و خامهطرز تهیه اسلایس هلو و خامه تعداد بازديد: 607 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟