Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 12:33

دسر گلابی و مرنگ

دسر گلابی و مرنگ

shooroshirin3

0 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

سفیده تخم‌مرغ   2 عدد

 

شكر ریز 175 گرم

 

آرد ذرت 1 قاشق چایخوری

 

مواد لازم میانی

 

گلابی كوچك 8 عدد

 

عسل 2 قاشق سوپخوری

 

آب سیب 300 میلی‌لیتر

 

چوب دارچین 2 تكه

 

خامه فرم گرفته 400 گرم

 

سس شكلات به میزان لازم

گروه شیرینی پزی

 

فر را با دمای 140 درجه سانتیگراد گرم كنید و 2 سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید و روی هر كدام 4 دایره به قطر 9 سانتی‌متر بكشید. آن‌گاه سفیده تخم‌مرغ‌ها را در كاسه خشك و تمیزی بریزید و با همزن برقی بزنید تا سفید شود و كاملاً فرم بگیرد. سپس مخلوط شكر و آرد ذرت را كم‌كم به سفیده‌های تخم‌مرغ بیفزائید و به هم زدن ادامه دهید تا شكر حل شود و مایه مرنگ یكدست و براق شود.

حالا مرنگ را روی دایره‌های ترسیم شده بریزید و با قاشق اندكی وسطشان را گود كنید. سینی‌ها را به مدت 50 دقیقه در فر قرار دهید تا مرنگ بپزد و كاملاً خشك شود. همینكه مرنگ‌ها خنك شدند، آنها را از كاغذ جدا كنید و برای پذیرائی در دیس مناسب و زیبائی بگذارید. حالا قدری خامه فرم گرفته روی هر یك از مرنگ‌ها بریزید و یك گلابی رویش بگذارید و با سس شكلات بیارائید.

روش تهیه مواد میانی: ته گلابی‌ها را بگیرید و داخلشان را اندكی خالی كنید. آن‌گاه عسل، آب سیب و چوب دارچین را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. حالا گلابی‌ها را بیفزائید و بگذارید بپزند و اندكی نرم شود. سپس صبر كنید گلابی‌ها خنك شوند.

یادآوری: برای تهیه سس شكلات؛ 250 میلی‌لیتر شیر، 30 گرم شكر و 1 قاشق چایخوری آرد ذرت را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا آرد ذرت در شیر حل شود، حالا این مایه را همراه با 30 گرم شكلات شیری خرد كرده روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا سس قدری غلیظ شود.

 

برچسب ها: دسردسر گلابیدسر گلابی و مرنگدسر با مرنگآموزش دسرمواد لازم دسرروش تهیه دسردسر و گلابی تعداد بازديد: 1328 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟