Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 17:37

اِشترودل زردآلو و گردو

اِشترودل زردآلو و گردو

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

قیسی، ریز خردكرده 180 گرم

 

شكر ریز 50 گرم

 

آب پرتقال 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

 

آب 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

 

پوست پرتقال رنده كرده 1 قاشق سوپخوری

 

گردو خردكرده 30 گرم

 

خمیر فیلو 20×30 سانتیمتری 6 ورق

 

كره آبكرده 2 قاشق سوپخوری

 

پرك بادام 30 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی – مژگان فرهنگ

 

قیسی، شكر، آب پرتقال و آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر آب شود. آن‌گاه این مخلوط را 15 دقیقه بجوشانید تا قیسی نرم شود و آب موجود در ظرف تبخیر گردد.

سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید در دمای محیط قدری خنك شود. حالا پوست پرتقال و گردو را به آن بیفزائید و مخلوط كنید.

اكنون نایلونی روی میز كار بگذارید و یك ورق خمیر فیلو رویش بگذارید و روی خمیر كره بمالید. به همین ترتیب خمیرها را روی هم بگذارید و كره بمالید. اینك مخلوط قیسی را روی خمیر بریزید و به كمك پالت صاف كنید.

مراقب باشید كه مخلوط قیسی 2 سانتیمتر از اطراف خمیر فاصله داشته باشد. آن‌گاه خمیر را از طول رول كنید و رویش كره بمالید و برش‌های كم عمقی روی آن ایجاد كنید.

اشترودل را در سینی چربكرده شیرینی‌پزی بگذارید و به مدت تقریبی 15- 18 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای  180 درجه سانتیگراد بپزید. همینكه اشترودل كاملاً خنك شد، آن را از روی خطوط برش ایجاد كرده، ببرید و برای پذیرائی در ظرف زیبایی بچینید.

 

برچسب ها: اِشترودلانواع اِشترودلاِشترودل زردآلواِشترودل گردوآموزش اِشترودلطرز تهیه اِشترودل تعداد بازديد: 1345 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟