Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:08

كیك بستنی

كیك بستنی

shooroshirin6

0 0

متوسط

12 نفر

مواد مورد نیاز

 تخم‌مرغ 5 عدد

 

شكر 125 گرم

 

پوست پرتقال رنده كرده 1 قاشق چایخوری

 

آرد 100 گرم

 

پودر كاكائو 30 گرم

 

نمك 1 پینچ

 

شربت ساده یا آب آناناس حدود یك‌چهارم پیمانه

 

بستنی وانیلی نرم شده حدود نیم ‌لیتر

 

بستنی شكلاتی نرم شده  حدود 250 میلی‌‌لیتر

 

بستنی توت‌فرنگی نرم شده حدود 150 میلی‌لیتر

 

خامه‌ی فرم گرفته حدود 150 گرم

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

قالب دلخواهتان را به گنجایش تقریبی دو و نیم لیتر چرب كنید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه شكر، زرده‌ی تخم‌مرغ‌ها و پوست پرتقال را با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود.

سپس سفیده‌ی تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. حالا زرده‌ و سفیده‌ی تخم‌مرغ‌ها را با هم مخلوط كنید و آرد، پودر كاكائو و نمك را به مایه‌ی فراهم كرده بیفزائید و به آرامی مخلوط نمائید.

اكنون مایه‌ی به دست آمده را در قالب بریزید و به مدت تقریبی 35 دقیقه، در فر  گرم كرده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد بپزید. اینك كیك را روی پنجره‌ی سیمی بگذارید تا كاملا خنك شود.

سپس كیك را از قالب درآورید و با دقت روی كیك را به ضخامت تقریبی 2 سانتیمتر ببرید و آن را نگه دارید. آن‌گاه قالب كیك را بشوئید و خشك كنید و با نایلون محافظ بپوشانید. اینك كیك را در قالب بگذارید و داخلش را خالی كنید.

مراقب باشید به دیواره‌ی كیك آسیب نزنید و كیك كاملاً سالم بماند! اكنون كیك را با شربت مرطوب كنید و بستنی وانیلی را داخل كیك بریزید و قالب را دست‌كم 20دقیقه در فریزر بگذارید.

سپس بستنی شكلاتی را روی بستنی وانیلی بریزید و دوباره قالب را در فریزر بگذارید تا بستنی شكلاتی نیز، سفت شود.

آن‌گاه بستنی توت‌فرنگی را روی بستنی شكلاتی بریزید و رویش را با تكه‌ كیكی كه كنار گذاشته‌اید،  بپوشانید. كیك بستنی را یك شب در فریزر نگه دارید و برای پذیرائی با خامه‌ی فرم گرفته، میوه و برگ نعنا بیارائید و روی دیس مناسب و زیبائی بگذارید.

 

برچسب ها: انواع کیکكیك بستنیانواع دسرآموزش بستنیآموزش کیک بستنی تعداد بازديد: 1321 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟