Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 09:30

حلوای بادام زعفرانی

حلوای بادام زعفرانی

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

آرد گندم 200 گرم

 

آرد برنج 50 گرم

 

روغن جامد 125 گرم

 

پودر هل 1 قاشق سوپخوری

 

پودر بادام 80 گرم

 

مواد لازم برای تهیه شربت

 

آب  250 میلی لیتر

 

شكر  500 گرم

 

زعفران دمكرده  1 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم برای تزئین

 

گردوی خرد كرده به میزان لازم

آشپزباشی

 

آرد گندم را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید و با حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. آرد برنج را هم جداگانه تفت دهید. اینك هر دو را با هم تركیب كنید. بعد روغن را بیفزائید و به مدت 5 دقیقه دیگر تفت دهید. حالا تابه را از روی اجاق بردارید و صبر كنید تا كاملاً خنك شود.

سپس هل و بادام را اضافه كنید. اكنون آب و شكر را روی حرارت قراردهید تا شكر در آب حل شود. اینك زعفران دمكرده را اضافه نمائید و شربت را بجوشانید تا به اندازه لازم غلیظ شود. حالا بتدریج شربت را به تركیب بالا بیفزائید و مخلوط نمائید. اكنون قالب مستطیل شكل به اندازه 30×30 سانتیمتر را با سلفون كاملاً بپوشانید.

سپس حلوا را درون قالب بریزید، سطح آن را صاف كنید و با گردو بپوشانید و پس از سرد شدن، به شكل لوزی برش بزنید و در ظرف زیبائی بچینید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیحلواآشپزباشیحلوای بادام زعفرانیروش تهیه حلوای بادام زعفرانیمواد لازم حلوای بادام زعفرانیتهیه حلوای بادام زعفرانی تعداد بازديد: 2866 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است