Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 06:38

فاج موز با كره‌بادام‌زمینی

فاج موز با كره‌بادام‌زمینی

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

كره 125 گرم

 

شكر قهوه‌ای 125 گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

گردو خرد كرده 100 گرم

 

كشمش 80گرم

 

بیسكویت آسیاب كرده 1 پیمانه

 

موز ورقه‌ای خرد كرده 2عدد

 

شكلات آبكرده 150گرم

 

كره بادام زمینی 125گرم

آشپزباشی- مژگان فرهنگ

قالب مربع به اندازه 20×30 سانتیمتر را با كاغذ آلومینیوم به گونه‌ای بپوشانید كه حدود 5 سانتیمتر، بالاتر از دیواره قالب باشد. آن‌گاه

كره، شكر قهوه‌ای و وانیلین را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر آب شود و مایه یكدست  و روانی به دست آید.

سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید قدری خنك شود. حالا گردو، كشمش و بیسكویت را بیفزایید و مخلوط كنید. اكنون نیمی از مواد فراهم كرده را در قالب بریزید و صاف كنید.

 موز را رویش بچینید و باقیمانده مواد را روی موز بریزید و قدری با دست بفشارید. اینكه مواد رویه را روی فاج بریزید و به كمك پالت صاف كنید و به مدت تقریبی 6 ساعت در یخچال نگه دارید تا كاملاً سفت شود. حال فاج را از قالب درآورید و به اندازه دلخواه ببرید و برای پذیرایی در ظرف دردار زیبایی بچینید.

یادآوری: برای تهیه مواد رویه شكلات آبكرده را با كره بادام زمینی مخلوط كنید تا مایه یكدستی حاصل شود.

 

 

برچسب ها: انواع دسرآموزش دسرشیرینی پزیطرز تهیه دسرآموزش فاجانواع فاجمژگان فرهنگفاج موزفاج با كره‌بادام‌زمینیدستور فاج تعداد بازديد: 1358 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دسر چیست؟