Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 15:30

پيتزای ميوه

پيتزای ميوه

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مــواد لازم:

كیك اسفنجی............................................1 عدد

خامه فرم گرفته......................................120 گرم

میوه‌های دلخواه....................................به مقدار لازم

سس توت فرنگی یا شكلات...................به مقدار كافی

 

 مواد لازم برای تهیه كیك اسفنجی:

تخم‌مرغ ......................................6 عدد

شكر .............................150 گرم

وانیل ..................................یك‌هشتم قاشق چایخوری

روغن مایع.................................250 میلی‌لیتر

آرد.........................................150 گرم

بیكینگ پودر  ................................یك‌دوم قاشق چایخوری

طرز تهیه :

كیك اسفنجی را از ارتفاع به ضخامت 2 سانتیمتر برش بزنید. روی سطح كیك كمی شربت بمالید و تمام سطح كیك را با خامه فرم گرفته بپوشانید. با یك رولت بر، كیك را مانند پیتزا به 6 یا 8 قسمت تقسیم نمایید. حالا میوه‌های دلخواه (مانند سیب، توت فرنگی، پرتقال، موز، زرد آلو، كیوی و آناناس) را پوست بگیرید و خرد کنید و از هر نوع میوه روی هر قسمت برش خورده قرار دهید. دقت كنید رنگ میوه‌هایی كه كنار هم قرار می دهید، هماهنگی داشته باشد، یعنی رنگ‌ها با هم متفاوت باشند. در پایان كار، می‌توانید روی میوه‌ها از سس توت فرنگی یا سس شكلات استفاده نمایید.

 

در صورت دلخواه، می‌توانید در پایان كار روی میوه‌ها را با پودر ژلاتین حل كرده و یا پودر ژله آماده با طعم آناناس بپوشانید كه در این صورت ماندگاری پیتزای میوه بیشتر خواهد شد.

 

روش تهیه كیك اسفنجی:

زرده‌ها را از سفیده جدا نمایید. زرده‌ها را با شكر و وانیل به مدت 10 دقیقه با همزن بزنید. سفیده‌ها را نیز جداگانه با همزن بزنید تا فرم بگیرند. در این هنگام، روغن را به زرده‌ها بیفزایید و پس از تركیب آن سفیده‌ها را به زرده‌ها اضافه کنید. آنگاه آرد و بیكینگ پودر الك شده را آهسته به مواد بیفزایید. كف یك قالب كیك به قطر24 سانتیمتر را چرب و آردپاشی نمایید و كاغذ روغنی بیندازید. مجددا آن را چرب کنید و مایه كیك را داخل آن بریزید و درطبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) به مدت تقریبی 35 دقیقه قرار دهید. پس از گذشت این زمان، كیك را به مدت 12 ساعت كنار بگذارید و بعد برای تزیین استفاده نمایید.

برچسب ها: دسرپیتزاژلهدسر میوه ایپیتزا میوه ایطرز تهیه پیتزا میوه ایکیک اسفنجیطرز تهیه کیک اسفنجی تعداد بازديد: 532 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است