Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 10:49

پاناکتا با سس کارامل فرانسوی

پاناکتا با سس کارامل فرانسوی

shooroshirin6

0 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

 شیر کم چرب 320 میلی لیتر (حدود یک و یک سوم پیمانه)

 

خامه صبحانه 500 گرم

 

شکر 110 گرم

 

پودر ژلاتین 4 قاشق چایخوری

 

اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای تهیه سس کارامل فرانسوی:

 

شکر 180 گرم

 

آب 180 میلی لیتر (سه چهارم پیمانه)

 

آرد ذرت 12 گرم (حدود 1 قاشق سوپخوری)

 

گلوکز 180 گرم

 

ژلاتین 4 ورق

 

خامه صبحانه 160 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

شیر و خامه را همراه با شکر در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر حل شود. آن‌گاه ژلاتین را روی این مخلوط بپاشید و هم بزنید تا ژلاتین کاملا حل شود ولی مراقب باشيد كه مایه نجوشد!

حالا وانیل را بیفزائید و مایه پاناکتا را در قالب سلیکونی به گنجایش تقریبی یک لیتر بریزید و آن را در فریزر بگذارید تا کاملا ببندد (یک شب). سپس سس کارامل را آماده نمائید و بگذارید کاملا خنک شود.

اکنون پاناکتا را از قالب جدا کنید و آن را روی پنجره سیمی بگذارید. حالا پنجره را نیز روی سینی قرار دهید و سس کارامل را روی پاناکتا بریزید.

اینک دسر را در ظرف مناسبی بگذارید و آن را با میوه‌های دلخواهتان بیارائید.

روش تهیه سس کارامل فرانسوی: شکر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کارامل شود و به رنگ طلائی تیره درآید. آن‌گاه یک دوم پیمانه از آب را درون کارامل بریزید و مراقب باشید که بخار ناشی از کارامل، دستتان را نسوزاند!

سپس باقیمانده آب را روی آرد‌ذرت بریزید و مخلوط کنید و آن را به کارامل بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا اندکی غلیظ شود. حالا گلوکز را افزوده و هم بزنید تا سس یکنواخت شود.

اکنون ورقه‌های ژلاتین را در آب سرد بخیسانید و همینکه ژلاتین نرم شد، آن را از آب درآورید و بفشارید تا آب اضافیش گرفته شود. اینک خامه را درون سس بریزید و بعد ژلاتین را بیفزائید.

حالا سس را خوب هم بزنید تا صاف و یکدست شود و آن را در ظرف دیگری صاف کنید. سپس ظرف سس را روی یخ بگذارید و پیوسته هم بزنید تا به سرعت خنک شود. آن‌گاه سس کارامل را کنار بگذارید تا خنک‌تر و غلیظ ‌تر شود و بعد آن را مصرف کنید.  

 

برچسب ها: انواع دسرپاناکتا با سس کارامل فرانسویدسر پاناکتاپاناکتا با سس کاراملسس فرانسوی تعداد بازديد: 2467 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟