Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 08:41

راحت‌الحلقوم

راحت‌الحلقوم

shooroshirin3

0 0

سخت

مواد مورد نیاز

شكر   880 گرم

 

آب  1 لیتر (4 پیمانه)

 

آبلیمو   1 قاشق چایخوری

 

آرد ذرت  150 گرم

 

پودر كرم تارتار 1 قاشق چایخوری

 

رنگ صورتی  به میزان لازم

 

اسانس گل سرخ  یك‌ و یك‌دوم قاشق سوپخوری

 

پودر شكر 120 گرم

 

آرد ذرت اضافی  25 گرم

آشپزباشی- افسانه اسفندیاری

 

شكر را همراه با یك‌و یك‌دوم پیمانه از آب و آبلیمو در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا شكر كاملاً حل شود و بعد آن را بجوشانید تا به دمای 116 درجه سانتیگراد برسد - گاهی اطراف ظرف را با قلم‌موی مرطوب پاك كنید تا شربت، شكرك نزند - آن‌گاه در ظرف دیگری آرد ذرت، كرم تارتار و باقیمانده آب را با هم مخلوط كنید تا به صورت خمیر درآید.

سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و مایه فراهم كرده را پیوسته هم بزنید تا كاملا غلیظ شود. اینك شربت را به شكل نوار باریكی به آن بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا مایه غلیظ و شفاف شود (حدود 1/5 ساعت). حالا رنگ و اسانس را درون مایه بریزید و دوباره روی حرارت قرار دهید تا مایه راحت‌الحلقوم از ظرف جدا شود.

اكنون راحت‌الحلقوم را در قالب چربكرده به اندازه 19×19 سانتیمتر بریزید و رویش را با پالت چربكرده، صاف كنید و یك شب در فضای آشپزخانه قرار دهید. حال راحت‌الحلقوم را با چاقو یا قیچی تیز و چرب به اندازه دلخواه ببرید و در مخلوط پودر شكر و آرد ذرت (اضافی) بغلتانید و برای پذیرائی در ظرف زیبائی بچینید.

 

برچسب ها: راحت‌الحلقومآموزش راحت‌الحلقومتهیه راحت‌الحلقوممواد اولیه راحت‌الحلقومآشپزی راحت‌الحلقومروش تهیه راحت‌الحلقوم تعداد بازديد: 1790 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟