Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:50

موس شكلات با سس كامكوات

موس شكلات با سس كامكوات

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

شكلات سیاه یا شیری خردكرده 225 گرم

 

تخم‌مرغ 4 عدد

 

آب پرتقال 2 قاشق سوپخوری

 

خامه فرم‌گرفته 90 گرم

 

مواد لازم سس كامكوات

 

شكر 115 گرم

 

آب 210 میلی‌لیتر

 

آب پرتقال 1 قاشق سوپخوری

 

كامكوات دو و سه‌چهارم پیمانه

آشپزباشی- مهدیس رحیمیان

 

شكلات را به روش بن‌ماری آب كنید و كنار بگذارید تا كمی خنك شود. آن‌گاه زرده تخم‌مرغ‌ها و آب پرتقال را به آن بیفزائید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. سپس خامه را به آن بیفزائید. حالا در كاسه دیگری، سفیده تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و آن را در دونوبت به مخلوط شكلات بیفزائید.

اكنون موس را در قالبی به قطر 20 سانتیمتر-كه آن را با سلیفون پوشانده‌اید- بریزید و در یخچال قرار دهید تا كاملاً سرد شود و قدری ببندد. اینك موس شكلات را با سس كامكوات میل كنید.

روش تهیه سس كامكوات: شكر و آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود. آن‌گاه آن را بجوشانید تا طلائی رنگ شود. سپس شربت را از روی حرارت بردارید و به آرامی 4 قاشق سوپخوری آب جوش به آن بیفزائید. حالا آب پرتقال و كامكوات‌های ورقه شده را به آن اضافه كنید، رویش را بپوشانید و بگذارید سرد شود.

یادآوری: در صورت دلخواه می‌‌توانید قدری تلخی كامكوات را بگیرید و بعد مانند دستور داده شده، آن را شیرین كنید.

 

برچسب ها: آموزش موسموس شكلات با سس كامكواتموس شکلاتموس با سسسس کامکواتروش تهیه موسمواد لازم موس تعداد بازديد: 1453 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟