Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 18:41

کدو حلوایی زعفرانی

کدو حلوایی زعفرانی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای دسر
زعفران دم کرده یک قاشق چای خوری
کدو حلوایی پخته یک پیمانه
شیر یک و نیم پیمانه
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
شکر نصف پیمانه
گلاب یک چهارم پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری

 

 

طرز تهیه کدو حلوایی زعفرانی

مرحله اول

برای فراهم کردن کدو حلوایی زعفرانی به روش مجلسی، شروع کار پوست کدو حلوایی را می گیریم و  تخمه های آن را از گوشت جدا کرده و روی تخته آشپزخانه به صورت مکعبی خرد می کنیم. سپس تابه ای را که برای تفت دادن کره در نظر داریم روی حرارت متوسط می گذاریم.

مرحله دوم

اکنون کره را به تابه منتقل کرده و اجازه می دهیم کره کاملا ذوب شود. آنگاه تکه های کدو حلوایی را درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم یک سمت کدو به خوبی برشته شود. زمانی که سمت دیگر را به پشت برگرداندیم، تامل کرده قسمت دیگر هم کاملا سرخ شود.

در ادامه با استفاده از فرچه آشپزی سطح روی کدوها را به زعفران آغشته می کنیم. آنوقت شیره انگور را داخل کاسه ای مناسب می ریزیم و ۱ استکان آب روی شیره انگور می ریزیم و با چنگال مخلوط می کنیم تا مایه ای روان بدست آوریم. حالا درون تابه می افزاییم.

 مرحله چهارم

وقتی که آب درون تابه شروع به جوشیدن کرد، چوب دارچین را به تابه اضافه کرده و درب تابه را گذاشته تا با حرارت بسیار ملایم کدوها پخته  شوند. بنابراین تا جاییکه آب داخل تابه تبخیر شود، صبر کرده تا کدوها نرم و پخته شوند. می توان با دم کنی درب تابه را بپوشانیم.

مرحله پنجم

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه کدو ها را تست کرده و در صورتی که شیره ته کاملا کشدار و غلیظ شده بود، کدو آماده می باشد. آنها را درون ظرف مورد دلخواه چیده و با خلال پسته و دانه های انار تزئین می کنیم. میان وعده خوشمزه را به صورت سرد یا گرم سرو می کنیم.

برچسب ها: دسرکدو حلوایی تعداد بازديد: 181 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است