Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:47

بانوفی پای شكلاتی

بانوفی پای شكلاتی

shooroshirin1

0 0

متوسط

9 نفر

مواد مورد نیاز

 شیرعسلی 2 قوطی 400 گرمی

 

بیسكویت ساده و خرد كرده 250 گرم

 

كره نرم 100 گرم

 

پودر زنجفیل 1 قاشق چایخوری

 

شكر 2 قاشق سوپخوری

 

شكلات سیاه خرد كرده 175 گرم

 

خامه شیرین كرده 600 گرم

 

عسل 1 قاشق سوپخوری

 

كره 25 گرم

 

شكلات سفید خرد كرده 150 گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

موز 3 عدد

 

پودر كاكائو 2 قاشق سوپخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی – لیلا آیانی صفت

 

 

شیر عسلی را در ظرف مناسبی بریزید و به مدت تقریبی 3-5 دقیقه، روی حرارت ملایم بجوشانید تا طلائی رنگ شود. آن‌گاه صبر كنید تا شیرعسلی كاملاً خنك شود.

حال بیسكویت، كره، زنجفیل و شكر را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا مواد با هم مخلوط شوند. سپس این مخلوط را در قالب تارت به قطر 23 سانتیمتر بریزید و كف و دیواره قالب را با آن بپوشانید و 20 دقیقه در یخچال بگذارید.

 اكنون قالب را در فر گرم كرده با دمای 190 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی 6-8 دقیقه، بیسكویت را بپزید. آن‌گاه قالب را از فر در آورید و بگذارید بیسكویت خنك شود.

 حالا شكلات سیاه و 150 میلی‌لیتر از خامه را در ظرف مناسبی بریزید، عسل و كره را بیفزائید و ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا كرم براق و یكدستی به دست آید.

اینك ظرف را از روی حرارت بردارید و همینكه كرم خنك شد، آن را در قالب روی بیسكویت بریزید و یك ساعت در یخچال نگه دارید. اكنون 150 میلی‌لیتر دیگر از خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

آن‌گاه شكلات سفید را بیفزائید و مخلوط كنید تا كرم براق و یكدستی حاصل شود. حال ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید كرم گاناش سفید خنك شود.

اینك وانیلین و شیرعسلی را به آن بیفزائید و 2 دقیقه با همزن برقی بزنید. سپس این كرم را در قالب روی كرم گاناش بریزید و صاف كنید. پوست موزها را بگیرید و موزها را حلقه حلقه كنید و روی كرم بچینید.

 اینك باقیمانده خامه را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و روی موز را با خامه بپوشانید و اندكی پودر كاكائو بپاشید.

 

برچسب ها: بانوفی پایبانوفی شكــــلاتیانواع بانوفیطرز تهیه بانوفیآموزش بانوفیمواد اولیه بانوفی تعداد بازديد: 1566 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دسر چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است