Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 16:57

موس توت‌فرنگی با میوه

موس توت‌فرنگی با میوه

shooroshirin6

0 0

آسان

10 نفر

مواد مورد نیاز

 توت‌فرنگی 350 گرم

 

آبلیموی تازه 1 قاشق سوپخوری

 

تخم‌مرغ 3 عدد

 

شكر 50 گرم (حدود یك‌چهارم پیمانه)

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

پودر ژلاتین 2 قاشق سوپخوری

 

آب 80 میلی‌لیتر (یك‌سوم پیمانه)

 

خامه شیرین شده و همزده 300 گرم

 

میوه فصل به دلخواه به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

قالب مناسبی را به گنجایش پنج و نیم لیتر (6 پیمانه) چرب كنید. توت‌فرنگی‌ها و آبلیمو را در پارچ دستگاه مخلوط‌كن بریزید و پوره كنید، آن‌گاه پوره به دست آمده را در صافی بریزید.

زرده‌های تخم‌مرغ را در كاسه كوچكی بریزید، شكر و وانیلین را بیفزائید و كاسه را روی بخار آب‌جوش بگذارید. سپس آن را با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. حالا زرده‌های تخم‌مرغ را به پوره صاف شده توت‌فرنگی اضافه كنید.

اكنون پودرژلاتین را روی آب بپاشید و به روش بن‌ماری حل كنید. اینك محلول ژلاتین را همراه با خامه درون پوره توت‌فرنگی بریزید و هم بزنید.

آن‌گاه سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و سفید شود. سپس آن را نیز درون مایه فراهم كرده، بریزید و به آرامی مخلوط كنید. حالا موس را در قالب بریزید و به مدت تقریبی 3-4 ساعت، در فریزر قرار دهید.

اكنون موس را از قالب جدا كنید و در ظرف مناسبی بگذارید. سپس آن را در یخچال نگه دارید تا از حالت یخ‌زدگی خارج شود. اینك موس را با میوه بیارائید و میل كنید.

 

برچسب ها: دسرموس توت فرنگیدسر توت فرنگیموس توت‌فرنگی با میوهموس میوه ایدسر میوه ای تعداد بازديد: 4696 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟