Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:50

كرم ژله آنـانـاس

كرم ژله آنـانـاس

shooroshirin1

0 0

آسان

6 نفر

مواد مورد نیاز

پودر ژله ‌آناناس 100 گرم

 

آب جوش 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

آب سرد  250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

شیر 750 میلی‌لیتر (3 پیمانه)

 

آرد ذرت 20 گرم (2 قاشق سوپخوری)

 

شكر 220 گرم

 

زرده تخم‌مرغ 3 عدد

 

پودر ژلاتین 2 قاشق سوپخوری

 

بادام آسیاب كرده یا پودر نارگیل یك‌دوم پیمانه

 

آب آناناس 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

خامه صبحانه 200 میلی‌لیتر

 

پوره آناناس 1 پیمانه

تحریریه ماهنامه آشپزباشی – لیلا آیانی صفت

 

پودر ژله را در كاسه مناسبی بریزید، آب جوش را بیفزائید و خوب مخلوط كنید تا ژله كاملاً در آب حل شود. آن‌گاه آب سرد را به آن بیفزائید و مخلوط كنید.

قالبی را به گنجایش 2 لیتر با روغن مایع چرب كنید و با دستمال كاغذی چربی اضافی‌اش را بگیرید. سپس محلول ژله را در قالب بریزید و در یخچال بگذارید تا ببندد.

حالا شیر را در ظرف مناسبی بریزید، آرد ذرت‌، شكر، زرده تخم‌مرغ‌ها، پودر ژلاتین، بادام و آب آناناس را بیفزائید و روی حرارت ملایم، پیوسته با مفتول دستی هم بزنید تا كرم قدری غلیظ شود ولی نجوشد.

اینك آن را از روی حرارت بردارید، وانیلین، خامه و پوره آناناس را بیفزائید و مخلوط كنید. حالا صبر كنید تا كرم خنك شود. بعد آن را در قالب، روی ژله سفت شده بریزید و دست‌كم 6 ساعت در یخچال نگه دارید تا كاملاً ببندد.

آن‌گاه ظرف بزرگی را از آب گرم پر كنید و قالب دسر را 8 ثانیه در آن نگه دارید تا كرم از قالب‌ جدا شود. سپس آن را روی ظرف زیبا و مناسبی برگردانید.

 

برچسب ها: آموزش کرمانواع کرمطرز تهیه کرمكرم ژله آنـانـاسكرم ژلهكرم با آنـانـاسمواد اولیه کرم تعداد بازديد: 2326 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟