Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 21:58

موس لطيف زغال اخته

موس لطيف زغال اخته

shooroshirin5

0 0

متوسط

18 نفر

مواد مورد نیاز

پودر ژله‌ی توت‌فرنگی 180 گرم

 

آب داغ 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

كمپوت آناناس خرد كرده 1 قوطی 600 گرمی

 

سس زغال‌اخته 500 گرم

 

آبلیمو 3 قاشق سوپخوری

 

پوست لیموی رنده كرده 1 قاشق چایخوری

 

جوز هندی رنده كرده یك‌دوم قاشق چایخوری

 

خامه‌ی صبحانه 480 گرم (2 پیمانه)

 

گردوی خرد كرده 50 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- سحر سامانی

 

پور ژله را در ظرف مناسبی بریزید و آب داغ را كم‌كم به آن بیفزائید و هم بزنید تا ژله كاملاً‌حل شود. آن‌گاه آناناس را در صافی بریزید و آبش را به محلول ژله بیفزائید.

حالا سس زغال‌اخته، آبلیمو، پوست لیمو و جوز هندی را درون مایه‌ی فراهم كرده بریزید و حدود 15 دقیقه در یخچال نگه دارید تا قدری غلیظ شود.

سپس خامه، آناناس و گردو را به آن بیفزائید و آن را در قالب چربكرده‌ی میان‌تهی، به گنجایش 9 پیمانه (دو و نیم لیتر) بریزید و دست‌كم 6 ساعت در یخچال نگه دارید تا ببندد و آماده‌ی مصرف شود.

اكنون قالب دسر را 8 ثانیه در آب نیم‌گرم نگه دارید و برای پذیرائی روی دیس زیبا و مناسبی برگردانید و با زغال‌اخته‌ی شكری كرده و نعنا بیارائید.

یادآوری1: برای تهیه‌ی سس زغال‌اخته؛ 500 گرم زغال اخته، 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه) آب و 90 گرم شكر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا زغال‌اخته قدری نرم شود.

همینكه زغال‌اخته خنك شد، هسته‌هایش را درآورید و دوباره درون همان ظرف بریزید و بگذارید سس خنك شود. پس از سرد شدن كامل آن را مصرف نمائید.

یادآوری 2: اگر بخواهید دسر سفت‌تر شود و راحت‌تر از قالب جدا شود، 1 قاشق سوپخوری پودر ژلاتین را روی یك‌چهارم پیمانه آب سرد بپاشید و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا ژلاتین حل شده و محلول شفافی به دست آید.

این محلول را در مرحله‌ی اول به محلول پودر ژله و آب بیفزائید و مخلوط كنید.

یادآوری3: قالب را با روغن مایع چرب كنید.

 

برچسب ها: آموزش موسانواع دسرآموزش دسرانواع موسآموزش قنادیموس لطيف زغال اختهدسر میوهموس میوه تعداد بازديد: 1850 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این موس چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است