Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 14:07

ترافل بادام و گردو

ترافل بادام و گردو

shooroshirin6

0 0

آسان

20 نفر

مواد مورد نیاز

 كیك كره‌ای 300 گرم

 

گردوی برشته و ریز خردكرده 50 گرم

 

بادام برشته و ریز خردكرده 50 گرم

 

مارمالاد زردآلو 3 قاشق سوپخوری

 

خامه صبحانه 3 قاشق سوپخوری

 

كره آبكرده و خنك شده 60 گرم

 

شكلات سیاه یا شیری آبكرده و خنك شده 300 گرم

 

پرك بادام برشته و خرد كرده برای روی ترافل‌ها به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

2-3 سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید و كنار بگذارید. آن‌گاه كیك را خرد كنید و در كاسه‌ای بریزید. گردو و بادام را بیفزائید و مخلوط كنید. سپس مارمالاد، خامه، كره و شكلات را اضافه كنید و هم بزنید تا مایه نرم و یكدستی حاصل شود.

حالا رویش را بپوشانید و یك ساعت در یخچال نگه دارید تا مایه ببندد و اندكی سفت شود. اكنون هر بار به اندازه یك قاشق چایخوری از این مایه بردارید و به شكل توپ در آورید و در پرك بادام خرد كرده بغلتانید.

اینك ترافل‌ها را در سینی بچینید و یك ساعت در یخچال نگه دارید. حالا ترافل‌ها را در شیشه در داری قرار دهید و در سبد پیك‌نیك بگذارید.

یادآوری1: می‌توانید ترافل‌ها را همراه با برش‌های سیب، به سیخ چوبی بكشید و همراه خود به پیك‌نیك ببرید. در این صورت برای جلوگیری از سیاه شدن سیب‌ها، رویشان آبلیمو بمالید.

یادآوری2: برای تهیه كیك كره‌ای، 180 گرم كره را همراه با 180 گرم شكر و اندكی وانیلین، با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌‌گاه 3 عدد تخم‌مرغ را یكی یكی به آن بیفزائید و مخلوط كنید.

سپس 250 گرم آرد را با یك و یك دوم قاشق چایخوری بیكینگ‌پودر مخلوط و الك كنید و آن را همراه با 60 میلی‌لیتر (یك چهارم پیمانه) شیر، به مایه تخم‌مرغی بیفزائید و مخلوط كنید.

حالا مایه به دست آمده را در قالب چربكرده و دارای كاغذ روغنی به قطر 20 سانتیمتر، بریزید و به مدت تقریبی 45 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید. كیك را روی پنجره سیمی خنك كنید.

 

برچسب ها: ترافلترافل بادام و گردوترافل گردو و بادامترافل بادامیترافل گردویی تعداد بازديد: 1903 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است