Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 05:39

كیـك بستنـی شكلات و نعـنا

كیـك بستنـی شكلات و نعـنا

shooroshirin3

0 0

آسان

10 نفر

مواد مورد نیاز

كریسپی شكلاتی  (Crispy) 225 گرم

 

كره‌ آبكرده 85 گرم

 

بستنی نعنائی 2 لیتر

 

بیسكویت خرد كرده 100 گرم

 

شكلات آبكرده 100 گرم

 

كره‌ آبكرده (اضافی) 2 قاشق سوپخوری

 

شكلات نعنائی آبكرده 50 گرم

 

برگ نعنا برای تزئین به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- مریم امیری

 

فر را با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و قالب كمربندی را به قطر 23 سانتیمتر، چرب نمائید. آن‌گاه كریسپی شكلاتی را با كره مخلوط كنید و در قالب بریزید و بفشارید. سپس قالب را به مدت 8 دقیقه، در فر قرار دهید. حالا قالب را از فر در آورید و بگذارید كریسپی خنك شود.

اكنون نیمی از بستنی را در قالب بریزید و قالب را در فریزر قرار دهید. آنگاه بیسكویت شكلات، كره (اضافی) و شكلات‌ نعنائی را با هم مخلوط كنید، آن را روی كاغذ روغنی بریزید و بگذارید شكلات ببندد. سپس مخلوط شكلات و بیسكویت را خرد كنید و روی بستنی بریزید.

اینك باقیمانده‌ بستنی را به كمك قاشق مخصوص بستنی (اسكوپ) رویش قرار دهید و كیك بستنی را برای پذیرائی، از قالب جدا كنید. حالا كیك بستنی را با برگ‌های نعنا بیارائید.

یادآوری: كریسپی نوعی بیسكویت ترد با روكش شكلاتی است كه به شكل دانه‌‌های گردو‌ی ریز، در كارخانه تولید و در فروشگاه‌های لوازم قنادی به فروش می‌رسد. همچنین شكلات نعنائی را نیز می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه كنید.

 

برچسب ها: كیـك بستنـی شكلات و نعـناكيك شكلات و نعناآموزش كيك بستنيروش تهيه كيك بستنيمواد لازم كيك بستنيكيك بستني شكلاتشكلات و نعنا تعداد بازديد: 1628 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين شيريني چيست؟