Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 06:35

شارلوت انار

شارلوت انار

shooroshirin6

0 0

متوسط

10 نفر

مواد مورد نیاز

 آرد 165 گرم

 

پودر كاكائو 15 گرم (3 قاشق چایخوری)

 

تخم‌مرغ 6  عدد

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

شكر 190 گرم

 

مواد لازم میانی:

 

 آب انار 600 میلی‌لیتر (حدود دو و یك‌دوم پیمانه)

 

خامه 300 گرم

 

شكر 150 گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

ژلاتین 5 قاشق چایخوری

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

سینی رولت به اندازه 30 × 40 سانتیمتر را چرب كنید و با كاغذ روغنی بپوشانید. 75 گرم از آرد را همراه با پودر كاكائو مخلوط كنید. زرده‌های تخم‌مرغ، وانیلین و سه چهارم از شكر را با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود.

آن‌گاه سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و باقیمانده شكر را كم‌كم به آن بیفزائید. حالا زرده‌ها و سفیده‌ها را به آرامی با هم مخلوط كنید و مایه به دست آمده را دو قسمت نمائید. مخلوط آرد و پودر كاكائو را به نیمی از این مایه بیفزائید و مخلوط كنید.

سپس آرد را به باقیمانده مایه اضافه نمائید و به آرامی مخلوط كنید. اكنون مایه فراهم كرده را در دو كیسه شیرینی پزی دارای ماسوره ساده به قطر تقریبی یك سانتیمتر، بریزید و به طور یك در میان نوارهائی از دو رنگ مایه، روی سینی رولت بریزید.

سینی را در فر گرم شده با دمای 220 درجه سانتیگراد، قرار دهید و به مدت تقریبی 8 دقیقه، رولت را بپزید. حال سینی رولت را از فر در آورید و رویش را بپوشانید تا خشك نشود.

همین‌كه نان رولت خنك شد، آن را به اندازه كف و دیواره قالب كمربندی به قطر 23 سانتیمتر، ببرید و در قالب بگذارید. اینك مواد میانی را روی نان رولت در قالب بریزید، رویش را بپوشانید و به مدت تقریبی 6 ساعت در یخچال نگه دارید تا مواد میانی سفت شود.

سپس شارلوت را از قالب در آورید و روی ظرف زیبائی بگذارید. در صورت دلخواه می‌توانید اطراف شارلوت را با خامه فرم گرفته و دانه‌های انار بیارائید.

روش تهیه مواد میانی: آب انار، خامه و شكر را با هم مخلوط كنید و در ظرف مناسبی بریزید. آن‌گاه وانیلین و ژلاتین را بیفزائید و مخلوط كنید. سپس آن را روی حرارت ملایم بگذارید و صبر كنید تا شكر حل شود ولی مایه نَجوشد!

حالا رویش را بپوشانید و بگذارید تا در دمای محیط خنك شود و به غلظت سفیده تخم‌مرغ برسد. اینك می‌توانید این مایه را در قالب بریزید.

 

 

برچسب ها: دسر انارشارلوتشارلوت انارروش تهیه شارلوتآموزش شارلوت تعداد بازديد: 1986 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟