Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 12:16

شارلوت‌گلابی

شارلوت‌گلابی

shooroshirin6

0 0

سخت

12 نفر

مواد مورد نیاز

 بیسكویت لیدی فینگر در حدود 30 عدد

 

زرده تخم‌مرغ 6 عدد

 

شكر دانه‌ریز 50 گرم

 

كمپوت گلابی 2 قوطی (هر كدام حدود 400 گرم)

 

شیر خشك 25 گرم

 

وانیلین یك چهارم قاشق چایخوری

 

ژلاتین 6 ورق

 

آب آناناس 100 میلی‌لیتر

 

خامه شیرین (همزده) 375 گرم

 

پودر شكر برای تزئین به میزان لازم

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

بیسكویت لیدی فینگر را آماده كنید و بگذارید كاملا خنك شود. آن‌گاه قالب مناسبی را به گنجایش تقریبی 2 لیتر، بردارید و بیسكویت‌های لیدی فینگر را در آن بچینید. به گونه‌‌ای كه قالب، كاملا از بیسكویت پوشیده شود.

سپس روی بیسكویت ها را با آب كمپوت گلابی، مرطوب سازید. حالا زرده‌های تخم‌مرغ را همراه با شكر، در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و سبك شود. كمپوت گلابی را در صافی بریزید و آبش را نگه دارید.

اكنون یك‌ پیمانه از آب گلابی را در ظرف مناسبی بریزید و شیر خشك را به آن بیفزائید و مخلوط كنید (باقیمانده آب گلابی را نگه دارید). آن‌گاه مخلوط آب گلابی و شیر خشك را روی حرارت قرار دهید و بجوشانید.

سپس آن را از روی حرارت بردارید و وانیلین را به مخلوط آب گلابی و شیرخشك، بیفزائید و آن را به زرده‌های تخم‌مرغ اضافه كنید. اینك مخلوط فراهم كرده را روی حرارت ملایم بگذارید و پیوسته هم بزنید تا كاسترد غلیظ شود.

حالا ورقه‌های ژلاتین را در آب سرد بخیسانید و همینكه ژلاتین نرم شد، آب اضافیش را دور بریزید و ژلاتین را به كاسترد بیفزائید. اكنون كاسترد را صاف كنید و آب آناناس را به آن افزوده و مخلوط نمائید. سپس رویش را بپوشانید و در دمای محیط نگه دارید تا خنك شود.

اینك خامه را نیز درون كاسترد بریزید و مخلوط كنید. حالا كاسترد فراهم كرده، كمپوت گلابی خرد كرده و باقیمانده بیسكویت لیدی‌فینگر را لابلای هم در قالب، روی بیسكویت‌ها بریزید و در آخر، روی كاسترد را با بیسكویت لیدی‌فینگر بپوشانید و رویش سلفون بكشید.

حالا شارلوت را یك شب در یخچال نگه دارید تا آماده مصرف شود. هنگام پذیرائی روی شارلوت اندكی پودر شكر بپاشید و در صورت دلخواه با خمیر مارسیپان گلابی بسازید و آن را روی شارلوت قرار دهید.

یادآوری: برای تهیه حدود 30 عدد لیدی فینگر؛ فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید.

آن‌گاه 3 عدد سفیده تخم‌مرغ را همراه با یك‌چهارم قاشق چایخوری كرم تارتار، با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و 50 گرم شكر را كم كم به آن بیفزائید. سپس زرده‌های 3 عدد تخم‌مرغ را همراه با یك‌چهارم قاشق چایخوری وانیلین و 50 گرم شكر، با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود.

حالا سفیده‌‌ها و زرده‌های تخم‌مرغ را به آرامی با هم مخلوط كنید و مخلوط 120 گرم آرد، یك دوم قاشق چایخوری بیكینگ‌پودر و یك هشتم قاشق چایخوری نمك را به آن بیفزائید.

اكنون مایه فراهم كرده را در كیسه شیرینی‌پزی دارای ماسوره ساده به قطر تقریبی یك سانتیمتر، بریزید و آن را به شكل نوارهائی به طول تقریبی 10 سانتیمتر و با فاصله، روی كاغذ بگذارید. بعد سینی را در فر بگذارید و به مدت تقریبی 10-12 دقیقه، بیسكویت‌ها را بپزید. لازم به ذكر است می‌توانید این بیسكویت را در قالب‌های مخصوص آن نیز تهیه كنید.

 

برچسب ها: شارلوت‌گلابیدسر گلابیشیرینی با گلابیمواد لازم شارلوتشارلوت تعداد بازديد: 2040 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است