Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 00:53

کیک مدرسه ای

کیک مدرسه ای

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

تخم مرغ: ۲ عدد

آرد سفید شیرینی: ۱۴۰ گرم

شکر: ۱۱۰ گرم

شیر: ۷۵ گرم

روغن مایع: ۷۵ گرم

بکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری

وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری

پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری

 

 طرز تهیه

در مرحله اول تخم مرغ، شکر و وانیل را که به دمای محیط رسیده‌اند، داخل یک کاسه مناسب بریزید و با دور تند همزن برقی بزنید تا تخم مرغ کف کند و کم کم کرم رنگ و شفاف شود.

در مرحله دوم شیر و روغن را به ترتیب اضافه کنید و حدود ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم بزنید و همزن برقی را خاموش کنید و کنار بگذارید.

در مرحله سوم آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید؛ سپس کم کم و طی سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی از یک جهت هم بزنید تا آرد کاملا در مایه کیک حل شود و حالت گلوله‌ای نداشته باشد.

در مرحله چهارم مواد را به دو قسمت تقسیم کنید. یک قسمت را ساده نگه دارید و به قسمت دیگر پودر کاکائو بزنید و کمی هم بزنید تا پودر کاکائو مخلوط شود. حالا داخل قالب مافین را چرب کنید یا از کاغذ‌های آماده کاپ کیک استفاده کنید که نیازی به قالب ندارد. اگر قالب و کاغذ کاپ کیک در منزل ندارید، می‌توانید از فنجان‌های نشکن یا لیوان‌های کاغذی یکبار مصرف هم استفاده کنید و داخل فنجان را چرب کنید که کیک به آن نچسبد.

مایه کیک را به صورت دو رنگ داخل قالب یا فنجان بریزید، طوری که یک بند انگشت از سر قالب یا لیوان خالی باشد. فر را از قبل گرم کنید و کیک‌ها را داخل فر بگذارید. برای فر گازی دمای ۱۷۵ درجه و فر برقی دمای ۱۶۵ درجه مناسب است. مدت زمان پخت این کیک با توجه به فر‌های مختلف بین ۳۰ تا ۴۵ درجه است. بعد از اینکه کیک پخت، اجازه بدهید کاملا خنک شود؛ سپس روی کیک را به دلخواه با شکلات و پودر پسته یا پودر نارگیل تزیین کنید.

برچسب ها: کاپ کیککیککیک شکلاتیطرز تهیه کیککیک عصرانه تعداد بازديد: 213 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است