Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 16:59

پنکیک با ماست

پنکیک با ماست

shooroshirin

0 0

متوسط

4 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای ۴ نفر

تخم مرغ............. ۲ عدد

ماست..............¾ پیمانه

شکر.................۵ قاشق غذاخوری

آرد سفید قنادی...............۱ لیوان

بیکینگ پودر.............۱ قاشق مرباخوری

روغن مایع.............۲ قاشق غذاخوری

وانیل............۱/۲ قاشق چایخوری

پودر هل........ اختیاری

 

طرز تهیه

برای طرز تهیه پنکیک با ماست کار شما با شکستن تخم مرغ ها درون یک کاسه مناسب آغاز می شود. با اضافه کردن وانیل، آنها را با یک همزن برقی یا دستی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند و کف کنند.

در این مرحله، شکر را به تخم مرغ اضافه کرده و مجدداً مخلوط کنید تا تخم مرغ‌ها رنگ کرمی پیدا کنند و حجیم شوند. پس از آن، روغن و ماست را اضافه کنید و مواد را یک دقیقه دیگر هم بزنید تا یک مایع یکدست داشته باشید.

هنگامی که مخلوط تخم مرغ و ماست یکدست شد، مرحله بعدی در تهیه پنکیک، اضافه کردن آرد، بکینگ پودر و دارچین یا هل است. اگر دوست دارید پنکیک‌های شما طعم دیگری داشته باشند، می‌توانید از ادویه مورد علاقه خود استفاده کنید.

ترکیب آرد را سه بار الک کنید و به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه کنید. مخلوط کردن مواد با یک همزن دستی اهمیت زیادی دارد و نیاز است که به طور کامل مخلوط شوند. غلظت نهایی مخلوط پنکیک بر کیفیت نهایی آن تاثیر مستقیم دارد.

برای پخت پنکیک با ماست، یک تابه نچسب را گرم کنید و سپس زیر حرارت را کم کنید تا گرمای سطح تابه حفظ شود. توجه داشته باشید به دلیل استفاده از روغن درون ترکیب پنکیک، در این مرحله، نیازی به چرب کردن تابه نیست.

با استفاده از ملاقه یا هر وسیله‌ی دیگری، مایه پنکیک را در ابعاد دلخواه داخل تابه بریزید و بگذارید تا روی پنکیک‌ها حباب بزند. سپس، پنکیک‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آنها به صورت یکنواخت رنگ بگیرد.

پنکیک‌های سرخ شده را در یک بشقاب قرار دهید و روی آنها را با دستمال پارچه‌ای یا حوله بپوشانید تا در هنگام سرو سرد نشوند. در نهایت، با هر میوه یا تاپینگی که دوست دارید، پنکیک‌های خود را میل کنید.

رعایت دو نکته خیلی ساده می‌تواند طعم پنکیک‌های شما را بسیار لذیذتر کند و آن این است که به جای استفاده از روغن از کره و به جای ماست معمولی از ماست چکیده پرچرب در پخت پنکیک خود استفاده کنید.

برچسب ها: پنکیکوانیلهلطرز تهیه پنکیک تعداد بازديد: 163 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است