Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 16:16

طرز تهیه کیک پرتقالی

طرز تهیه کیک پرتقالی

shooroshirin3

0 0

آسان

9 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم کیک پرتقالی

كره 175 گرم

شكر 175 گرم

پوست پرتقال رنده كرده 1 قاشق چایخوری

تخم مرغ 4 عدد

شكلات شیری آبكرده 60 گرم

آب پرتقال 60 میلی لیتر (یك چهارم پیمانه)

آرد 225 گرم

بیكینگ پودر 1 قاشق چایخوری

پودر كاكائو 1 قاشق سوپخوری

خامه فرم گرفته حدود 500 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- مریم امیری

 طرز تهیه کیک پرتقالی

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب مناسبی را به قطر 20 سانتیمتر چرب كنید و كف آن را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه كره، شكر و پوست پرتقال را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی بیفزائید و پس از افزودن هر تخم‌مرغ، مایه را خوب هم بزنید.

حالا شكلات و آب پرتقال را افزوده و مخلوط كنید. اكنون آرد، بیكینگ‌پودر و پودر كاكائو را باهم مخلوط و الك كنید و آن را درون مایه تخم‌مرغی بریزید. اینك مایه فراهم كرده را هم بزنید تا صاف و یكنواخت شود و آن را در قالب بریزید. سپس قالب را در فر بگذارید و كیك را به مدت تقریبی 40 دقیقه، بپزید. آن‌گاه كیك را از فر درآورید و پس از 5 دقیقه، از قالب جدا كنید و روی پنجره سیمی بگذارید تا خنك شود. اكنون رو و اطراف كیك را با خامه بپوشانید و با حلقه‌های پرتقال بیارائید.

 

برچسب ها: درست کردن کیک پرتقالیكیك پرتقالیآشپزي با پرتقالآموزش كیك پرتقالینحوه درست كردن كیك پرتقالیمواد لازم كیك پرتقالیطرز تهیه کیک پرتقالی تعداد بازديد: 2431 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين غذا چيست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است