Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 18:31

تزئيـن‌كيــك

تزئيـن‌كيــك

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

آرد ................180 گرم

بيكينگ‌پودر.................... يك‌چهارم قاشق چايخوري

كره نرم....................... 125 گرم

شكر........................ 125 گرم

پوست ليموي رنده كرده..................1 قاشق چايخوري

تخم‌مرغ............... 3 عدد

خامه ساده.............. 100 گرم

كرم ليمو حدود................ 150 گرم

خامه فرم گرفته حدود................ 150 گرم

آشپزباشی - افسانه ظروفي :

روش‌تهیه

فر را با دماي 160 درجه سانتيگراد، گرم كنيد و قالبي به قطر 16 سانتيمتر را چرب كنيد و با كاغذ روغني بپوشانيد. آرد و بيكينگ‌پودر را با هم مخلوط و الك كنيد و كنار بگذاريد. سپس كره، شكر و پوست ليمو را با همزن برقي بزنيد تا صاف و يكدست شود. حالا تخم‌مرغ‌ها را يكي‌يكي بيفزائيد و پس از هر بار افزودن، آن را با همزن بزنيد. اكنون نيمي از خامه و نيمي از آرد را به مايه اضافه كنيد و بعد باقيمانده آرد و خامه را درون مايه بريزيد و آن را در قالب ريخته صاف كنيد. حالا قالب رادر فر بگذاريد و به مدت تقريبي 45 دقيقه، كيك را بپزيد. كيك را 10 دقيقه در قالب نگه داريد و بعد روي پنجره سيمي برگردانيد تا كاملاً خنك شود. اينك رو و اطراف كيك را با كرم ليمو بپوشانيد و در صورت دلخواه با زرورق شكلاتي بيارائيد.

روش تهيه كرم ليمو

 1 قاشق سوپخوري پوست ليموي رنده كرده را با 4 قاشق سوپخوري آب ليمو، 50 گرم شكر، 4 قاشق چايخوري آرد ذرت و يك دوم پيمانه آب، در ظرف مناسبي بريزيد و روي حرارت ملايم بگذاريد تا كرم بجوشد و قدري غليظ شود. آن‌گاه آن را از روي حرارت برداريد و 15 گرم كره به آن بيفزائيد.

روش آماده كردن زرورق شكلاتي دور كيك: براي تهيه كمربند شكلاتي اطراف كيك، ابتدا زرورق دلخواه‌تان را انتخاب كنيد و بعد به اندازه محيط و ارتفاع كيك، آن را ببريد. براي اين كار از يك صفحه فلزي و كاتر بهره بگيريد. آن‌گاه حدود 200 گرم شكلات سفيد يا سياه را به روش بن‌ماري آب كنيد و روي زرورق بماليد. همين كه شكلات قدري خودش را گرفت، زرورق را برداريد و دور كيك ببنديد. سپس كيك را به مدت 15 دقيقه، در فريزر بگذاريد تا شكلات كاملاً ببندد و طرح زرورق روي آن منتقل شود. حالا زرورق را از شكلات جدا كنيد.

برچسب ها: تزیین کیککیککرم لیمو تعداد بازديد: 429 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است