Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 12:13

کیک ماست ایتالیایی

کیک ماست ایتالیایی

shooroshirin

0 0

متوسط

45 دقیقه

8 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای حدود 8 نفر

شکر............ ۲۰۰ گرم

تخم‌مرغ............3 عدد درشت

اسانس وانیل ............یک قاشق چایخوری

پوست لیمو (رنده کرده)..............یک قاشق سوپخوری

ماست شیرین و پرچرب........... ۲۵۰.گرم

روغن مایع............ 125 میلی‌لیتر (یک‌دوم پیمانه)

آرد.............. ۳۰۰ گرم

بیکینگ پودر........... یک‌دوم قاشق چایخوری

آشپزباشی - آرزو مقدم :

روش‌تهیه

فر را با دمای ۱۸۰ درجة سانتیگراد گرم کنید و قالب میان‌تهی را به قطر 25 سانتیمتر چرب کنید و آرد بپاشید. آن‌گاه شکر، تخم‌مرغ‌ها، وانیل و پوست لیمو را با همزن برقی بزنید تا تخم‌مرغ‌ها سبک و رنگشان روشن شود. حالا ماست و روغن را بیفزائید و با دور کند همزن برقی بزنید تا مایة صاف و یکنواختی حاصل شود. سپس مخلوط الک‌کردة آرد و بیکینگ‌پودر را افزوده و به آرامی با لیسک مخلوط کنید تا مایة کیک کاملا یکدست شود. اکنون مایة فراهم کرده را در قالب بریزید و کیک را به مدت تقریبی 30 – 45 دقیقه در فر بپزید. برای اطمینان از پخت کامل کیک، خلال چوبی را در کیک فرو برید و چنانچه از مایة کیک به خلال چوبی نچسبید، کیک پخته است. اینک کیک را روی پنجرة سیمی خنک کنید و برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی قرار دهید. حالا در صورت دلخواه روی کیک را با پودر شکر بیارائید.

 

خواص   ماست

خواص ماست بسیارند به نوعی که با دانستن آنها می توانید بدنتان را در برابر انواع بیماری های مصون کنید و مشکلات سلامتی خود را برطرف کنید چرا که از نظر تغذیه ای، ماست ماده غذایی مفیدی می باشد که سرشار از پروتئین و برخی انواع ویتامین ب است. املاح موجود در آن زیاد بوده و در عوض، میزان چربی آن با میزان چربی شیری که ماست از آن تهیه شده برابر می باشد. یک لیوان ماست کم چرب ( 254 گرم ) حاوی 155 کیلو کالری انرژی‌،13 گرم پروتئین ، 12گرم کربوهیدرات و8/3 گرم چربی است که البته میزان چربی آن به شیر اولیه بستگی دارد . ماست ، منبع عالی ای برای کلسیم ( 447 میلی گرم ) و ریبو فلاوین و منبع خوبی برای منیزیم ( 43 میلی گرم ) و پتاسیم (573 میلی گرم ) است.

برچسب ها: کیککیک ماست ایتالیاییکیک ماستطرز تهیه کیک ماستکیک بدون فرکیک تابه ای تعداد بازديد: 931 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است